• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage till tjejen.

Jens

Greedo
Hade satsat på en Seamaster 600 vit tavla o stålboett ist. Fler valmöjligheter när det gäller band vilket tilltalar det motsatta könet!



J
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tycker den ser trevlig ut, vet att min dam hade blivit glad! :) angående guld/guldfärgat eller inte, så känner du nog hur hennes stil är i övrigt. Använder hon andra guldsmycken så tycker jag att det passar bättre med en guldis, eller kör hon en mer avskalad stil så kan det vara snyggare med stål...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ha för med att det är något fishy med den där säljaren. Budtrissning eller nått i den stilen..

Han får alltid lite för mycket betalt för sina frankens och ommålade tavlor i alla fall.
Gillar damen stora lite maskulinare ur och guldfärgat är det kanske ett alternativ, men spontant känner jag att den blir lite dyr och att det är en rätt ful modell. Sedan hanterar inte guldbelagda ur slitage så väl, värt att tänka på.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
En klocka i stål hade passat hennes stil bättre, men guld eller doublé är ju alltid skoj. Jag skall kolla vidare om jag hittar nått spännande-
 

Archie

Cartier
Jag tror att om din tjej inte är klockintresserad, kommer hon att betrakta den som "begagnad" snarare än "vintage" :) dvs ointresserat folk har hellre en sprillans ny parfymklocka, än en begagnad kvalitetsklocka. Bara ett tips att ha i åtanke.
 

isbjörn

Panerai
Jag tror att om din tjej inte är klockintresserad, kommer hon att betrakta den som "begagnad" snarare än "vintage" :) dvs ointresserat folk har hellre en sprillans ny parfymklocka, än en begagnad kvalitetsklocka. Bara ett tips att ha i åtanke.

Lite av samma här. Är på G med en seriös klocka till damen, spanar fina vintage men tror/misstänker/fruktar att vintage = begagnat i hennes ögon. Så det blir nog nytt = dyrare, sämre och tråkigare (tycker jag). Men det är klart, skall den sedan behållas "för evigt" (hoppas man ju) så är det ju en poäng med nytt.
 

Archie

Cartier
Lite av samma här. Är på G med en seriös klocka till damen, spanar fina vintage men tror/misstänker/fruktar att vintage = begagnat i hennes ögon. Så det blir nog nytt = dyrare, sämre och tråkigare (tycker jag). Men det är klart, skall den sedan behållas "för evigt" (hoppas man ju) så är det ju en poäng med nytt.

Jag tror en ny omega är den bästa avvägningen om man skulle betrakta klock-ointresserade fruntimmer generellt. Omega är tillräckligt känt för att dom flesta fattar att det är riktigt bra skit, samtidigt som de billigaste dam-modellerna inte gör ett hål i plånboken som en submariner direkt. För väldigt unga brudar utan koll eller kvalitetsintresse öht skulle jag nog dock rekommendera georgio armani eller liknande.
 

isbjörn

Panerai
För väldigt unga brudar utan koll eller kvalitetsintresse öht skulle jag nog dock rekommendera georgio armani eller liknande.

Eller Michael Kors och likn. Designer i ropet.
Men skall det ändå vara "klocka på riktigt" tycker jag att Longines ligger bra. Har varit uppe tidigare i ngn tråd minns jag.

skickat via mobilen och Tapatalk
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Den har i a f ett riktigt bra verk. Ett cal 1030 med hacking feature (sekundvisaren stoppar med utdragen krona)som jag har mycket goda erfarenheter av. Så tror du att gf gillar designen så varför inte!
 

isbjörn

Panerai
Jag skulle kunna bära den, men jag känner ingen dam som skulle uppskatta den lika mycket. För mycket "gammal gubbklocka" tror jag. Men du vet väl bäst, som känner personen i fråga.

skickat via mobilen och Tapatalk
 
Topp