Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage till tjejen.

Diskussion i 'Vintage' startad av Joakim Svensson, 26 februari 2014.

1. Joakim Svensson
    Trådstartare

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
  2. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Hade satsat på en Seamaster 600 vit tavla o stålboett ist. Fler valmöjligheter när det gäller band vilket tilltalar det motsatta könet!

J

Johan M gillar detta.
  3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Tycker den ser trevlig ut, vet att min dam hade blivit glad! :) angående guld/guldfärgat eller inte, så känner du nog hur hennes stil är i övrigt. Använder hon andra guldsmycken så tycker jag att det passar bättre med en guldis, eller kör hon en mer avskalad stil så kan det vara snyggare med stål...

4. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Ha för med att det är något fishy med den där säljaren. Budtrissning eller nått i den stilen..

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Han får alltid lite för mycket betalt för sina frankens och ommålade tavlor i alla fall.
    Gillar damen stora lite maskulinare ur och guldfärgat är det kanske ett alternativ, men spontant känner jag att den blir lite dyr och att det är en rätt ful modell. Sedan hanterar inte guldbelagda ur slitage så väl, värt att tänka på.

6. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
    En klocka i stål hade passat hennes stil bättre, men guld eller doublé är ju alltid skoj. Jag skall kolla vidare om jag hittar nått spännande-

7. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag tror att om din tjej inte är klockintresserad, kommer hon att betrakta den som "begagnad" snarare än "vintage" :) dvs ointresserat folk har hellre en sprillans ny parfymklocka, än en begagnad kvalitetsklocka. Bara ett tips att ha i åtanke.

isbjörn gillar detta.
  8. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
    Hon vet vad vintage är ;) Inte speciellt klockintresserad men jag vet att hon uppskattar vintageur

eriksson850 gillar detta.
  9. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
  10. Johan M

Johan M Borgare

Jag håller med Jens.

Edit: fast jag tycker att du kan leta andra märken också. Tudor kanske?

11. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
    Hade gärna köpt en tudor prince eller liknande, men tror priset drar iväg då

12. isbjörn

isbjörn Borgare

Lite av samma här. Är på G med en seriös klocka till damen, spanar fina vintage men tror/misstänker/fruktar att vintage = begagnat i hennes ögon. Så det blir nog nytt = dyrare, sämre och tråkigare (tycker jag). Men det är klart, skall den sedan behållas "för evigt" (hoppas man ju) så är det ju en poäng med nytt.

13. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag tror en ny omega är den bästa avvägningen om man skulle betrakta klock-ointresserade fruntimmer generellt. Omega är tillräckligt känt för att dom flesta fattar att det är riktigt bra skit, samtidigt som de billigaste dam-modellerna inte gör ett hål i plånboken som en submariner direkt. För väldigt unga brudar utan koll eller kvalitetsintresse öht skulle jag nog dock rekommendera georgio armani eller liknande.

14. isbjörn

isbjörn Borgare

Eller Michael Kors och likn. Designer i ropet.
    Men skall det ändå vara "klocka på riktigt" tycker jag att Longines ligger bra. Har varit uppe tidigare i ngn tråd minns jag.

skickat via mobilen och Tapatalk

15. Kettil

Kettil Biskop

Den har i a f ett riktigt bra verk. Ett cal 1030 med hacking feature (sekundvisaren stoppar med utdragen krona)som jag har mycket goda erfarenheter av. Så tror du att gf gillar designen så varför inte!

16. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
  17. isbjörn

isbjörn Borgare

Jag skulle kunna bära den, men jag känner ingen dam som skulle uppskatta den lika mycket. För mycket "gammal gubbklocka" tror jag. Men du vet väl bäst, som känner personen i fråga.

skickat via mobilen och Tapatalk

18. Joakim Svensson
    Trådstartare

Från:
    Småland
    Hon gillar den, jag frågar alltid vad tycker om klockorna ;)
    Menade mer om den är reko?

19. Kettil

Kettil Biskop

Den är kosher.

Edit: Som sagts ovan….ett riktigt bra verk. Ett cal 1030 med hacking feature (sekundvisaren stoppar med utdragen krona)...