• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Vintage Tudor Prince Oysterdate 7966 (nyservad) fr 1963 inkl jubileelänk (nyservad)

Zsolle

Omega
Sista bumpen nu - sen ryker den iväg på globala marknaden - sänker priset till 11k!
---
Säljer nu min fina och välskötta Tudor Prince Oysterdate 7966 från 1963!
Urtavlan är ganska speciell då det är en s.k. "underline" (transitional) och "t swiss t" (tritiumtavla) vilket daterar klockan till 1963, och sitter på tillhörande Jubilee-länk.

Sedan jag införskaffade klockan har länken skickats till Hong Kong för renovering hos Michael Young (mindre än en 1 år sedan, kvitto finnes och medföljer vid köp) samt en service och genomgång har gjorts på urverket (utfört sommaren 2015 av Urmakare Kvarneberg i Helsingör, kvitto på detta finnes också såklart). Klockan är således i ett väldigt trevligt skick då jag har lagt en del pengar på att underhålla den, med en lagom tight Jubilee-länk, som man sällan finner på dessa gamla 7966-or. ;)

Har även låtit trycktesta den av Per på Antikurmakaren i Malmö som lovade att den skulle klara åtminstone 50 m om man önskar gå så djupt i poolen...

Förste ägaren (troligtvis) lät gravera baksidan, vilket man ser svaga spår av, men jag har svårt att kunna framvisa det på bilderna... Det står "Larry Freidig", ngn form av tjänstenummer samt "U.S.N." så troligtvis var gamle Larry i tjänst i US Navy då han skaffade sig en schysst klocka. Lite kul på ngt sätt, och inget som stört mig under tiden jag ägt uret!

Tekniska data om klockan:
Tudor Prince Oysterdate 7966 år 1963
Verk 2462 Automat (18,000 BPH)
Diameter: 34 mm
Lugmått: 19mm
Länk: Jubilee (original Rolex)

Jag och klockan finns i Malmö för en affär F2F, klockan kan skickas om så önskas, pm-a för mer info eller fler bilder.

Pris: 12500 kr + eventuell frakt

IMG_5653.JPG
IMG_5654.JPG
IMG_5655.JPG
IMG_5658.JPG
 

Bilagor

  • IMG_5656.JPG
    IMG_5656.JPG
    106 KB · Visningar: 89
Senast ändrad:
Topp