• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage utförsäljning! 1 kvar!

KMS

Rolex
Dags att ge sig in i flipperiet på riktigt!

Det börjar bli lite trångt i klocklådorna (de som ej är till salu är uttagna, fullt medveten om att det finns två lediga platser.:) ), orkar inte köpa en ny låda så testar att lägga upp lite här.



Först ut är 2 mycket trevliga fransyskor. Jag har skrivit lite om dom här:
https://klocksnack.se/threads/sidensvans.5869/

Dessa två har mest legat i lådan och tittat trånande upp. Lite smårepiga , bra gångreserv dock, båda mekaniska. Håller tiden bra när jag vridit upp dom och haft dom liggandes i klocklådan, dom har inte varit på armen speciellt länge så kan inte uttala om mig om hur dom håller tiden i längden.



Den svarta har fasta bandstift. Natot på den ljusa är en storlek för stort hade inte tänkt skicka med det, men om du gärna vill ha det så kan jag skicka med det. Båda skönheterna mäter in på 37-38 mm utan krona.

Detta märket går för hissnande priser i Frankrike (om man får tro på optimistiska Ebay säljare)
http://www.ebay.fr/itm/MONTRE-JAZ-A...ontres_Montres_Classiques&hash=item1c37c7b634

http://www.ebay.fr/itm/JAZ-TRANSIST...ontres_Montres_Classiques&hash=item20d255b520

Jag är dock en enkel man och siktar in mig 450 kr styck.









Näst på tur kommer ytterligare två mekaniska ur fast denna gång ifrån det mytomspunna märket Enicar. Först är en Ultrasonic dressare som ser ut som den har vart med om hel del.



Fin i boetten och inga repor på glaset. Tavlan ser däremot ut som om den har kämpat sig emot många klösande älskarinnor.



Kommer på ett snajsigt nyinköpt crocopräglat skinnband. Mäter ca 36 mm, vilket gör det till en utmärkt dressare för den äventyrlige. Håller tiden bra och har fått en del handledstid så den känner jag mig säkrare på i tidshållning och dylikt. Guldpläterad. Vad sägs om 450 kr?



Näst upp kommer en mekanisk Enicar MRO Star Jewels, denna har med störst sannolikhet vart med i många ekivoka 70 tals filmer. Boett och tavla i fint skick, lite repigt glas dock. Lite större, ca 38 mm. Signerad krona och delfinen på baksidan. Kommer även denna på ett snajsigt nyinköpt crocopräglat skinnband. Guldpläterad. Vad sägs om 450 kr?







Byte kan fungera men framförallt mina fyra mot en klocka. Om någon nu är sugen på det, kom med förslag. Jag är öppensinnad.

Bättre bilder kan fixas...
 

KMS

Rolex
Enicar MRO Star Jewels är numera Såld. 2 heta fransyskor och en smäcker Ultrasonic kvar som bara väntar på att bli påsatta
på en (eller tre) trevlig(a) handled(er). :)
 

KMS

Rolex
Den svarta Jazzaren är borta, likväl den smäckra Enicaren. Kvar återstår en Jaz madame. Hittade ett gammalt rallystrap som passar betydligt bättre än natot imho, skickar med det istället om ingen insisterar att natot är bättre. Jag tycker mig ana lite filmfestival i Cannes på 70-talet med denna snabba kombo. :)







 
Topp