• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Yacht-Master?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Denna har jag aldrig sett förut. Kan den vara riktig? Riktigt kool i alla fall och med tanke på kanalen så?
Snyggaste YM jag sett i vilket fall. Kan det vara en prototyp gjord från en Daytona? Ligger Rolex verkligen bakom? Ingen "swiss" märkning...

image.png


//Rozzy
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denna har jag aldrig sett förut. Kan den vara riktig? Riktigt kool i alla fall och med tanke på kanalen så?
Snyggaste YM jag sett i vilket fall. Kan det vara en prototyp gjord från en Daytona? Ligger Rolex verkligen bakom? Ingen "swiss" märkning...

image.png


//Rozzy
Har sett en annan variant och den skulle enligt uppgift ha varit en prototyp från Rolex iaf.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Sägs vara "salesman samples" från tavel-tillverkare som "någon fått tag på". Tavel-tillverkare visade upp för de olika klockmärkena vad de kunde tillverka åt dem. Finns ju vissa "rolex-prototyptavlor" som finns i nästan identiska kongdigurationer med logotyper från andra märken.

Philip Stahl har ju några submariner/Datejust tavlor som han inte hymlar om är isatta i efterhand i klockorna han visar upp.
 
Topp