• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagebonanza!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det har blivit en del vintagepjäser under cirka 3 års aktivt klocknörderi. Vad jag saknar mest? Tudor 7928, den var galen
IMG_1871.jpg

IMG_4527.jpg

IMG_3230.JPG
IMG_3370.jpg
IMG_3579.jpg
IMG_3617.jpg
IMG_3631.jpg
IMG_3775.JPG
IMG_4393.JPG
IMG_4556.jpg
P1113677.JPG
P5304259.JPG
IMG_5587.jpg
IMG_5694.jpg
IMG_5858.jpg
IMG_6720.jpg
IMG_7202.jpg
IMG_7255.JPG
IMG_7270.JPG
IMG_7448.jpg
!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Herrejösses vilka klockor du har hunnit med! Certinan var ju grym ;) och gamTudorn tokfin. Aquastaren riktigt möglig, men har du sålt Råttan än? Har den fortfarande KS snyggaste insert, eller?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Behöver knappast säga att jag är ett fan av dina klockor. Har ju ägt minst två av dem efter dig :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Herrejösses vilka klockor du har hunnit med! Certinan var ju grym ;) och gamTudorn tokfin. Aquastaren riktigt möglig, men har du sålt Råttan än? Har den fortfarande KS snyggaste insert, eller?

Ölen är kvar än, insert:et med för den delen.

Behöver knappast säga att jag är ett fan av dina klockor. Har ju ägt minst två av dem efter dig :)

Just det! Men ingen kvar?

Den gamle tudorsuben... Rätt bra tempo, har du kvar Squalen?
Ja, den gamle, den var rätt crazy.
Squalen är kvar, men ska få nya visare då de som satt på var slut. Hos Mr Plattfot för närvarande, han gör ett packningsbyte också.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Riktigt fina klockor du har haft! Dina 5513 och Tudor rosen är nog favoriterna. Och Explorern. Satan vilka boetter de två senaste 5513 och ros Tudorn har. Finns det någon plan efter Rootbearen?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Det har blivit en del vintagepjäser under cirka 3 års aktivt klocknörderi. Vad jag saknar mest? Tudor 7928, den var galen
Helt sjuk kavalkad på bara tre år.. börjar du hitta formen eller provar du dig fortfarande fram? Hittat några keepers under åren?
Genomgående riktigt bra smak:)
Håller med om att 7928'an ser ut att varit i ett preferensskick för hur vintage ska se ut, inte bara en välbevarad boett.. tavlan är ju magisk!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Helt sjuk kavalkad på bara tre år.. börjar du hitta formen eller provar du dig fortfarande fram? Hittat några keepers under åren?
Genomgående riktigt bra smak:)
Håller med om att 7928'an ser ut att varit i ett preferensskick för hur vintage ska se ut, inte bara en välbevarad boett.. tavlan är ju magisk!


Ja, lätt att bli lite fartblind ibland. De flesta har dock fått stanna långa stunder. Som mest såg det ut såhär tror jag:

IMG_5905.jpg



Keepers...ja, man tror att man hittat de ibland. Heuer, Rootbeer nu senast Explorer 1016. Hade jag haft ekonomisk möjlighet hade jag nog behållt fler, men samtidigt tycker jag tre är bra för mig att rotera på.
Just nu har jag Rootbeer, Explorer, Squale. Jag har ju en önskan om att norpa en Heuer 3646 innan ännu fler får upp ögonen för dem och tanken är väl att GMTn får maka på sig.
Samtidigt borde jag testa guld någon gång.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hehe, det märker jag också vara mer och mer ett ouppnåligt nirvana för mig också .. keeper.
Har inte gått igenom samma grymma resa som du har men om två kanske jag är en bit på vägen?
Den armen såg i princip komplett ut, även det kan ju bli "tråkigt" i förlängningen..
Både 3646 och guld låter som spännande nästa val, Rolex guld?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Dessa poster gör vintagedelen till den bästa delen på detta forum. Otroligt sköna uppställningar! Bara att lyfta på hatten! :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fantastiska klockor rakt igenom skulle jag säga. Och då har det väl ändå utelämnats någon mysig Seiko etc?

Imponerande känsla för boetter som sagt.

Och Tudor Gilt kryper allt högre upp på short listen. Oerhört fina klockor.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Inte illa pinkat! Tudorn är omänskligt ball, men tycker även att Cartiern men den där gråa tavlan var fet, JLCn var inte dålig heller!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Mycket trevligt som du hunnit med. Tudorns boett är så feeet. Likaså Rotölens. Nä de här gjorde du bra Easy, härlig sammanställning.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Du har bra smak, min vän, men det har vi ju konstaterat förr... I repeat; det finns hopp för ungdomen!
Snyggt jobbat på 3 år!

Heuer-Carreran hälsar föresten till sin fd. husse från min handled as we speak. ;)

Skulle gärna kolla på Root-Beeren vid tillfälle. Hör av mig om jag är i "stan" framöver om du har den kvar.
 
Topp