• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintagedykare Dugena Watertrip Automatic 20ATM 600:-

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tuff vintagedykare från Dugena som tyvärr måste lämna. Glaset är polerat med displex, men det finns en spricka vid 7 indexet. Bruksspår finns på boetten vilket är att vänta av en såhär pass gammal klocka. Den är dock i fint skick. Dykarringen är bidirectional utan klick. I klockan tickar ett schweiziskt automatiskt urverk med quickset-datum. Klockan tickar, men stannar ibland. Detta fixas genom att skaka om klockan, så går den igen. Jag skulle därför säga att klockan behöver en service och säljs som ett tickande rep-objekt.

Boetten är i rostfritt stål, och enligt boettlocket är den också "100% waterproof tested 20 Atmospheres". Den har alltså en gång i tiden varit tät till 20ATM/200M tryck, men det är inget jag garanterar att den är nu.

Priset är 600 riksdaler+frakt. Betalning sker via Swish eller banköverföring i förskott. Inga returer då den säljs som repobjekt, samt att jag måste göra plats i klocklådan.


Specs
Urverk: Swiss made Automatic med Quickset-datum.
Diameter utan krona: ca 39 mm
Tjocklek: ca 9 mm (glas inräknat)
Lug to lug: ca 40 mm
Mått mellan hornen: 18 mm

Klockan kommer på ett svart nato.

PM:a vid frågor, intresse för affär eller fler bilder!

Bilder:
vJ8rn9l.jpg

UKhQ0Bk.jpg

Dn6y1ID.jpg


Tack KS för annonsplatsen! Referenser finnes i min goodguy-tråd! :)
 
Topp