Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Vintagedykare Dugena Watertrip Automatic 20ATM 600:-

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av grodslukarenx, 30 mars 2016.

1. grodslukarenx
    Trådstartare

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Tuff vintagedykare från Dugena som tyvärr måste lämna. Glaset är polerat med displex, men det finns en spricka vid 7 indexet. Bruksspår finns på boetten vilket är att vänta av en såhär pass gammal klocka. Den är dock i fint skick. Dykarringen är bidirectional utan klick. I klockan tickar ett schweiziskt automatiskt urverk med quickset-datum. Klockan tickar, men stannar ibland. Detta fixas genom att skaka om klockan, så går den igen. Jag skulle därför säga att klockan behöver en service och säljs som ett tickande rep-objekt.

Boetten är i rostfritt stål, och enligt boettlocket är den också "100% waterproof tested 20 Atmospheres". Den har alltså en gång i tiden varit tät till 20ATM/200M tryck, men det är inget jag garanterar att den är nu.

Priset är 600 riksdaler+frakt. Betalning sker via Swish eller banköverföring i förskott. Inga returer då den säljs som repobjekt, samt att jag måste göra plats i klocklådan.

Specs
    Urverk: Swiss made Automatic med Quickset-datum.
    Diameter utan krona: ca 39 mm
    Tjocklek: ca 9 mm (glas inräknat)
    Lug to lug: ca 40 mm
    Mått mellan hornen: 18 mm

Klockan kommer på ett svart nato.

PM:a vid frågor, intresse för affär eller fler bilder!

Bilder:

Tack KS för annonsplatsen! Referenser finnes i min goodguy-tråd! :)

Wettex, Aodh, Seikosthlm och 3 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps