• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintagedykare Emewo, Portex PRISBUMP 3 (oförskämt billigt)

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Allt finns i södra Stockholm. F2F ok om det går att ordna. Annars skickar jag spårbart på köparens bekostnad. Ingen retur om vi inte kommer överens om något annat.

Ta gärna en titt i min referenstråd:
https://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/

Byter gärna mot andra kul vintagedykare eller annat. Alla förslag beaktas. Paketpriser är givetvis intressant, det är bara att komma med bud. Skicka gärna pm med frågor eller önskemål om fler bilder. Jag har försökt beskriva skick och funktion efter bästa förmåga men fråga gärna!

Ingen av klockorna har trycktestats i min ägo.

Paketpris för de två kvarvarande klockorna: 1000:-

4. Emewo vintagedykare automat
IMG_20170211_103929.jpg

Cool vintagedykare som nästan är lite som en fattig mans Doxa Sub. Var tät till 999 fot en gång i tiden men knappast nu. Helt i stål. Ca 41mm exkl krona och 18mm mellan bandhornen. Levereras head only.

Skick: Tickar på bra men är i behov av service/översyn då den fortar sig flera minuter per dygn. Vridringen är väldigt lätt att vrida, det finns knappt någon friktion alls. I övrigt riktigt fint skick som synes.

Pris: 1000:- SÅLD

7. Portex vintagedykare automat
IMG_20170211_103945.jpg

Annorlunda dykare med cool boett och stor skruvkrona. Ca 38mm exkl kronan och 19mm mellan luggarna. Levereras head only.

Skick: Tickar igång lätt när man tar upp den men säljes med servicebehov då det manuella uppdraget inte funkar. Quicksetdatumet fungerar fint och det går bra att ställa tiden i övrigt. Har ej mätt upp tidhållningen. Vridringen går inte att vrida alls.

Pris: 300:- SÅLD

SÅLDA

1. Nilax vintagedykare quartz
IMG_20170211_103934.jpg

Köpt av mig som reparationsobjekt och därefter genomgången då den bland annat fick ett nytt NOS-verk installerat då det gamla var trasigt. Går fläckfritt. Svensk dagvisning vilket är rätt coolt. Storlek ca 42mm utan krona. 20mm mellan bandhornen. Levereras head only.

Skick: Sedvanliga bruksspår på glas och boett. Skada på tavlan vid minutstreck 12 som lagats. Se bilden. Det ser värre ut inzoomat än när man har den på armen. Personnummer (inte mitt) inristat på boettlocket.

Pris: 2000:- SÅLD

2. Philip Watch Caribbean 2000 quartz
IMG_20170211_103853.jpg

Trevlig quartzdykare som förmodligen är från 80-/90-tal. Fungerar fint. Storlek ca 40mm utan krona och 20mm mellan bandhornen. Levereras på nästan oanvänt blått Nato enligt bild.

Skick: Mycket bra skick med mindre bruksspår.

Pris: 1000:- SÅLD

3. Valgine vintagedykare quartz
IMG_20170211_103939.jpg

Cool midsizedykare (ca 36mm exkl krona) som trots det franskklingande namnet är swiss made. Var tät till 200m en gång i tiden. Helt i stål. Plexiglas och skruvad krona. Går fint. 18mm mellan bandhornen. Levereras på en välpassande stållänk i presidentstuk enligt bild.

Skick: Normala bruksspår.

Pris: 1500:- SÅLD


5. Seiko 66-1050 manuell
IMG_20170211_103951.jpg

Trevlig handjagad Seiko. Ca 36mm exkl krona och 18mm mellan bandhornen. Lätt att vrida upp och verkar hålla tiden bra men har inte kollat jättenoga. Levereras head only.

Skick: Spricka i glaset som syns på bilden. I övrigt ok skick med normala bruksspår.

Pris: 500:- SÅLD

6. Technos "The King" 250m automat
IMG_20170211_103959.jpg

Technos var märket som tittade på Rolex Datejust och sa "den är väl ok, men vi kan göra det bättre". Den här påminner om sin förebild men har en rejäl skruvkrona och var tät till 250m när det begav sig. Fläskigt plexiglas hör också till naturligtvis. Ca 36mm exkl krona och 20mm mellan bandhornen.

Skick: Guldpläteringen har släppt lite på glasringen som synes. I övrigt endast normala bruksspår. Går igång bara man plockar upp den och verkar hålla tiden ok men säljes ändå som "i behov av service" eftersom kronan är lite strulig. Allt funkar men jag tror den skulle må bra av en översyn.

Pris: 500:- SÅLD


8. J&Y Erinquet fransk vintagedykare quartz
IMG_20170211_103924.jpg

Cool dykare som är Made in France och stolt proklamerar det nederst på urtavlan. Helt i stål. Ca 40mm exkl krona och 20mm mellan bandhornen. Levereras på originallänk enligt bilden.

Skick: Normala bruksspår.

Pris: 800:- SÅLD

9. Certina DS automat
IMG_20170211_103916.jpg

Charmig Certina DS. Nyservad enligt säljaren men jag har ingen dokumentation som stödjer det påståendet. Går hursomhelst bra med mjukt uppdrag och tickar igång i princip direkt när man plockar upp den. Storleken är 36mm exkl krona och det är 18mm mellan bandhornen. Levereras på i princip oanvänt moccaband från cheapestnatostraps.

Skick: Skicket är överlag bra men tavlan kanske tvättats eller något för sekundmarkeringarna är väldigt svaga. Några av datumen är också delvis bortsuddade.

Pris: 800:- SÅLD
 
Senast ändrad:
Topp