• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintagedykare! Prisbump 3 2/4 (bra priser)

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Dags att stöka om lite i lådan så jag lägger upp några riktiga godbitar till försäljning.

Allt finns i södra Stockholm. F2F ok om det går att ordna. Annars skickar jag spårbart på köparens bekostnad. Ingen retur om vi inte kommer överens om något annat.

Ta gärna en titt i min referenstråd:
https://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/

Byter gärna mot andra kul vintagedykare eller annat. Alla förslag beaktas. Paketpriser är givetvis intressant, det är bara att komma med bud. Skicka gärna pm med frågor eller önskemål om fler bilder. Jag har försökt beskriva skick och funktion efter bästa förmåga men fråga gärna!

Ingen av klockorna har trycktestats i min ägo.

1. Chronosport 300m guld quartz
IMG_20170326_102105_1.jpg

Cool 80-talare med hög blingfaktor. Tickar på bra men ingen servicehistorik. Originallänken som sitter på är extremt rasslig och sladdrig (ger skönt häng på armen i och för sig) men det medföljer även en Enicarstämplad presidentlänk som är riktigt solid och som passar perfekt på klockan. Fint skick förutom slitaget på vridringsinlägget som syns på bilden och lite släpp i pläteringen på baksidan.

Pris: 1 500:-

2. Squale 90260 automatisk kronograf
IMG_20170326_105122.jpg

Ovanlig Squale med ett valjoux 7750 som tickar på insidan. Ingen servicehistorik men den håller tiden ok och kronografen nollställer som den ska. Kronan kan vara lite strulig att hitta lägena på men allt funkar som det ska.

Vridringen sitter fast och går inte att vrida. Osäker på om detta är avsiktligt eller något som går att fixa. Svårt att hitta info om denna modell.

Levereras på twotonelänk enligt bild. Ej original men passar helt perfekt.

Pris: 1 750:- SÅLD

3. Nautilus Superpro 100 atm quartz
IMG_20170326_105138.jpg

Ovanlig vintagedykare. Under mina år har jag bara sett en till försäljning och det var när jag köpte min. Härligt härjat skick med fläckar på urtavlan enligt bilder. Tickar på perfekt och går som den ska.

Levereras head only.

Pris: 2 500:-

4. Montana professional 500m lume dial quartz
IMG_20170326_101916.jpg

Fick denna i ett byte på forumet för ett tag sedan. Cool lumetavla med patina/fläckar. Inte mycket lyskraft i den som väntat med en gammal tritiumtavla. Allt funkar som det ska.

Levereras på nästan oanvänt canvasband enligt bild.

Pris: 3 000:- SÅLD

5. Zodiac professional 200m two tone quartz
IMG_20170326_105156.jpg

Zodiacdykare i bra skick. Kronan är lite vinglig men funkar som den ska. Nyligen bytt batteri.

Levereras på jubilee i twotone enligt bild. Inte original men passar bra.

Pris: 1 500:- SÅLD

6. Codhor Professionel 200m quartz
IMG_20170326_101902.jpg

Snitsig dykare i trevligt skick. Kronan skruvar inte in riktigt hela vägen men den låser ändå som den ska. Funkar fint i övrigt.

Levereras på oysterlänk enligt bild.

Pris: 1 200:- SÅLD
 
Senast ändrad:
Topp