• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintageklocka ni ångrade att ni sålde...

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
inte en enda faktiskt, konstigt nog?

...en som jag däremot kan se att jag kan komma att ångra i framtiden (...när jag blir så gammal och rik att jag blir en "samlare" snarare än den "brukare" jag är idag) är denna musei-kvalitét Omega 105.003-65 som numera finns i ett mycket gott hem på västkusten!






 
C

Crowolf

Guest
ynuhypa3.jpg


Till @ Camo00. Usch va fin den var. Verkar ha fått ett bra hem dock..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag ångrar bittert att jag sålde min Omega Pie Pan. Jag sålde av ett antal klockor för några år sedan då jag tyckte att jag hade hamnat i ett läge där jag lite för maniskt köpte på mig klockor allt för lättvindigt. En av mina favoriter var en Pie Pan som jag gillade mycket. Men jag tog ett felbeslut och sålde den. Jag hade köpt den lite dyrt och fick inte ens tillbaka köpesumman. Så dubbelfel kan man väl kalla det.

Den såg ut så här(lånad bild från nätet).

Håller just nu på att fundera på vart i min inköpsstrategi den bör hamna. Den ligger inte och kommer nog inte hamna på första plats trots att jag verkligen vill ha en igen. Men bland de tre, fyra kommande klockorna ligger den. Men det innebär att vi pratar om 3-6 år om inte ekonomin ändras radikalt. Sedan kan allt ändras blixtsnabbt och helt plötsligt har man införskaffat en, bara så där..:angel:
En Pie Pan borde alla ha, vilken klocka ligger 1:a på din lista? :)
 

Sond

Patek
En Pie Pan borde alla ha, vilken klocka ligger 1:a på din lista? :)
Håller med, Pie Pan borde finnas i varje klocklåda. Vilken som är min 1:a? Här frågor du en som har planerandet som kanske den viktigaste delen av klockintresset..:) Just nu tror jag att det drar år att en Datejust är nästa inköp. Detta som en deletapp på väg mot en Day Date. Alternativt går jag direkt på en Day Date. Skulle också kunna hamna i att slå till på en Sub, trots att jag inte har något behov av en. Jag har ju redan klockor som täcker in användningsområdet för en Sub... Och sedan tänker jag att att det kan ju inte bara avara Rolex som gäller och då drar tankarna år en JLC Moon Phase... och till sist så sneglas det ibland åt en Explorer 1 av förra modellen. Klart och koncist, eller hur..;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Håller med, Pie Pan borde finnas i varje klocklåda. Vilken som är min 1:a? Här frågor du en som har planerandet som kanske den viktigaste delen av klockintresset..:) Just nu tror jag att det drar år att en Datejust är nästa inköp. Detta som en deletapp på väg mot en Day Date. Alternativt går jag direkt på en Day Date. Skulle också kunna hamna i att slå till på en Sub, trots att jag inte har något behov av en. Jag har ju redan klockor som täcker in användningsområdet för en Sub... Och sedan tänker jag att att det kan ju inte bara avara Rolex som gäller och då drar tankarna år en JLC Moon Phase... och till sist så sneglas det ibland åt en Explorer 1 av förra modellen. Klart och koncist, eller hur..;)
Ingen dålig strategi, gillar den och ser fram mot att följa delmålen...:)
Day Date är fint det...
 

Jens

Greedo
Här fortsätter min snedtripp,

En Philip Watch caribbean med 702 caset.
Dålig tavla men det uppvägdes av case och länk...



Har även lyckats sälja en likadan fast med O&W tavla. Tyvärr ingen bild på denna.
Det är små klockor men med en mkt stor själ.
Ska absolut ha ett par till i min samling i framtiden.

Fan!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kom på en till....köpte den här gamla Selhor-dykarn för en billig peng:



Dumt nog fick en kompis ta den eftersom han tyckte den var ball...grejen är bara att min kompis ger bort den till en kanadensisk släkting ("han tyckte den var så fin och jag kunde inte säga nej")...släktingen lyckas sabba den mot en dörrpost första dagen...ridå. Hej då Selhor.. :)
 
Topp