Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintageklocka till en 40-åring?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Thored, 15 november 2015.

1. Thored
    Trådstartare

Thored Torpare

Hej!

Tänkte slå till och köpa en vintageklocka till lillebror när han fyller 40 om ett par veckor. Hade tänkt mig en prislapp på ca 8000 kr. Dessvärre kan jag inte särskilt mycket om klockor och vet inte riktigt vad jag ska leta efter, eller hur jag ska undvika att bli blåst på Chrono24 ;-)

Lillebror har redan en Rolex Oyster II med vit boett, men jag tror att han hade uppskattat en lite slimmare kostymklocka.

Alla tips emottages med tacksamhet :)

mvh

/Pär

theargonaut gillar detta.
  2. JonatanLarsson

JonatanLarsson Bonde

Från:
    Göteborg
    Bland vintagedressare är väl Omega vanligast, har själv en Omega Seamaster De Ville Automatic från 1965. Med din budget skulle kan jag varmt rekommendera Omega, då de finns väldigt många på marknaden så priserna är ofta relativt låga. Tänk bara på att de flesta är 34mm vilket ofta är i de mindre laget, så ifall din bror har kraftiga handleder kan det vara värt att leta efter en av de lite ovanligare jumbomodellerna (36 eller 38mm). Men självklart finns det fler märken där ute med underbara klockor!
    När du väl bestämt dig för modell och märke tycker jag att du ska kolla runt på forumet ifall det finns något till salu. Annars rekommenderar jag Kaplans, Tradera eller eBay. eBay medför större risk, men ofta schysstare priser och ett bredare utbud. Kolla bara så att säljaren har bra omdömen!
    /Jonatan

Thored gillar detta.
  3. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    @Thored
    Kolla in @Bebitz Seamaster i inlägg nr #19186 i "Dagens vintagur" från den 12/11 som han skriver är till salu.

4. Bebitz

Bebitz Friends of KS

Hej, min vintage omega blev såld i helgen tyvärr.

Thored gillar detta.
  5. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Hehe ok :)

Thored gillar detta.
  6. holma20

holma20 Borgare

Jag har massa omega vintage om du skulle komma på de tankarna:) så kanske jag kan hjälpa dig!

7. Pistol_Pete

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    image.jpeg En sån här Omega De Ville!
    Min är tyvärr inte till salu.

8. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tycker även jag att Omega har ganska mycket vettigt i den prisklassen!
    Håll även koll här i köp/sälj, dyker upp lite blandat :)

9. TorNet

TorNet Friends of KS

10. Thored
    Trådstartare

Thored Torpare

@holma20 - Jag tittar gärna på dina Omegor. Har insett att det nog får bli en sån. Vad har du att bjuda på? :)

11. Thored
    Trådstartare

Thored Torpare

@TorNet Hej! Ser mycket trevlig ut, men jag är nog ute efter något mer dressat :)

TorNet gillar detta.
  12. holma20

holma20 Borgare

Oj , haha ,
    De är nog bättre att du berättar lite vad du är ute efter , guld, guld på stål
    Stål , har ju allt möjligt skicka pm med mail kan jag skicka några bilder imorgon;)

13. Thored
    Trådstartare

Thored Torpare

@holma20
    Och hur gör jag det? ;-)
    #nolla

14. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Skulle föreslå en härlig vintage omega seamaster:)

Mårtenssons ur Brookfield