• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagekronograf inropad. Guuuld.

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
I påsen låg denna charmiga krabat med namnet Arten. Aldrig hört talats om märket men jag gillade utseendet och den var i 18 K guld så det vara bara att lägga ett vettigt bud och hoppas att det skulle räcka.




Talade med en av killarna där, Georgeos tror jag han heter. Frågade om vad det var för urverk. Han berättade att många klockor vid den tidpunkten hade no-name urverk. Denna modell hade ofta en tavla med namnet Chronographe Suisse. Det kändes mer bekant.




Wristshot...



...och morbrors Chronographe Suisse



Tycker faktiskt att min tavla är finare. Tycker boetten ser ut att vara i roséguld. Nu ska jag försöka få på ett band som innehåller mer organiskt material :).
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Flertalet märken nyttjade denna boett som från början är en Chronographe Suisse.
Boetten är bland de absolut vanligaste när det kommer till frankens, har själv åkt dit på det med en "Breitling" :(
 

meo_swe

Audemars
Grattis! Dessa vintageguldkronografer är en sån där klocka som smyger sig på. Har stått i valet och kvalet ett par gånger på att försöka buda hem en sån själv.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Härlig! Jag har också en 50-tals kronograf på ingående, men den dröjer nog 1-2 veckor till...

Är det alltså så vanligt med franken på dessa? Nu blev jag lite orolig! :nailbiting:
 
Topp