• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagekronografer

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vet att jag sett den Vantagen du pratar om, men var den finns nu har jag ingen aning om.

Tror att ni tänker på den Vantage Micke_S sitter på, tidigare ägare är väl bl a Gavve och Easy Rider. Tror det finns ytterligare en Vantage som varit i omlopp lite. Och så har vi min som inte vandrar runt alls :)

Grymma pjäser till humant pris.

y3ene3ad.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tror att ni tänker på den Vantage Micke_S sitter på, tidigare ägare är väl bl a Gavve och Easy Rider. Tror det finns ytterligare en Vantage som varit i omlopp lite. Och så har vi min som inte vandrar runt alls :)

Grymma pjäser till humant pris.


Precis! Tack, nu vet jag vilka jag ska trakassera via PM..
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kul! Just den där UG'n är jag lite småkär i. Har väl dykt upp några enstaka på Kaplans senaste året? Men antar att det är lättast att vända sig utanför rikets gränser om man ska ro hem en UG.
Det jag är lite oroad över är hur man se om det är franken/re-dial osv. Känns som att det är en mindre djungel. Men det kanske kommer med rutin?
Vad fick du ge för din UG? Dom verkar ligga kring 20' för dom lite finare exemplaren?

Autavia är grym, men då är det väl cirka 30k och uppåt vi pratar om?

Är väl en Vantage som cirkulerat lite här på forumet, om jag minns rätt?

Finns en sån där Autavia till salu på Blocket. Prissänkt från 29 till 20. Känns prisvärt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som lite enkel kuriosa så ägs/ägdes Vantage av Hamilton och det ser man ganska tydligt då dem delar det mesta under en period, däribland case och panda dial likt den som Jibe länkar till ovan.

Edit: Hamiltons kronograf likt Vantage, Zodiac med många ser jag nästan som en rip-off på Breitling Top Time från samma epok.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tror att ni tänker på den Vantage Micke_S sitter på, tidigare ägare är väl bl a Gavve och Easy Rider. Tror det finns ytterligare en Vantage som varit i omlopp lite. Och så har vi min som inte vandrar runt alls :)

Grymma pjäser till humant pris.

så kan det vara, innan easy hade Ariste den.
Jag har dock aldrig ägt den, bara köpt och sålt den åt en vän. Dem är dock riktigt fina! Rekommenderas starkt
 
Topp