• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintagelänk stål D.B.G.M i Olongapo-stil

Gurkan

Cartier
Säljer en äldre tysktillverkad länk i olongapo-stil med märkningen DBGM, vilket är en förkortning av Deutsches bundes gebrauchs musterschutz. Som jag förstår det är DBGM en form av patentmärkning som tidigare användes i Tyskland.

Länken är i skick enligt bilder, och består förutom av dom solida "plattorna" också av vikta och avtagbara länkbitar. Även spännet på detta band har en snabbjusteringsmekanism vilken gör att man enkelt kan justera längden steglöst med +\- ca 10mm. Infästningen för bandstiften är också flexande.

Specs: (ca)
* Total längd 151mm, spänne i indraget läge
* Total längd 160mm, spänne i utdraget läge
* Min 17mm Max 22mm bandstift.

Jag har sett få andra länkar i liknande stil med denna märkning. Men de jag sett har legat i prisspannet ca 80 till 129USD för just begagnade länkar. Känns som överpris, även fast de nog är sällsynta och svåra att hitta.

Testar att slänga ut det för 380kr skickat som vanlig post. Ingen retur.

Väl mött
 
Senast ändrad:
Topp