• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagelänkmys

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Klart de skall ha sportlänkar! De var ju nästan täta när de lanserades 1958, 30, eller var det 50m? Finns ju även någon sjuk variant i guld. Passar dock mycket bättre på de gamla dress-seamasterna än på constellation som jag sett någon på. Min länk sitter på ändlänkar #4, dvs 18 mm för de mindre seamasterna. Låste någonstans att de skulle ha 5 st flexlänkbitar, stämmer det? Har du lagat fjäderfunktionen? Tänkte ge mig på det då två av tre är kassa.


Kan du inte lägga upp en tråd i hemslöjd hur du fixar flexlänk. jag har någon som är i behov av lite fix men tips vore guld.
 

Patrik J

Rolex
Klart de skall ha sportlänkar! De var ju nästan täta när de lanserades 1958, 30, eller var det 50m? Finns ju även någon sjuk variant i guld. Passar dock mycket bättre på de gamla dress-seamasterna än på constellation som jag sett någon på. Min länk sitter på ändlänkar #4, dvs 18 mm för de mindre seamasterna. Låste någonstans att de skulle ha 5 st flexlänkbitar, stämmer det? Har du lagat fjäderfunktionen? Tänkte ge mig på det då två av tre är kassa.


De har varit i så pass bra skick så jag har inte behövt laga någonting. Här är en bild som jag hittade i gömmorna på länken jag har kvar.
TpnFbeh.jpg
 

Olaa

Cartier
intressant, har i ngt läge fått med en länk som sedan hamnat i reservrem-påsen. Har någon av er koll på vad det är, Omega,fake, vad den tillhört? jag minns märkligt nog inte var jag fått den, endlinks är 18mm :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
- Det är intressant vad du tycker själv eftersom du ofta ger andra råd och så vidare. Om du tycker ditt ur är i "orört" skick menar jag att du har en underlig uppfattning om vad som är orört skick, eller så vill du hålla värdet uppe på ditt ur. Bifogar en bild på en Omega i fint skick. Vad tycker du om denna?
Omega-Const,--tavla.jpg
Det gäller att välja sina tillfällen, du valde fel och hade fel.

Den ser väl ok ut även om jag inte har koll på Constellations. Dock inte definitionen av orört vad jag kan se? Vet iaf vilken jag skulle valt på morgonen av dessa två, men vad spelar det för roll?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
- Spelar ingen roll alls, för jag tror inte du är intresserad av någons annans åsikter, och du verkar min kritik av ett armbandsur personligt. Mycket märkligt. Dock tror jag att de som följer detta forum är intresserade av vilka referensramar vi som postar har.
Osäker på var du vill komma? Du skrev att mitt ur var rostigt och i dåligt skick och gav ett udda och omöjligt förslag. Jag skrev att jag inte höll med? Mao är allt som det skall och brukar vara. Att ditt uttalande sedan kom som en blixt från klar himmel är en annan sak och sådant jag kan ha överseende med iom att du är ny här. Ser fram emot din närvaro när vi diskuterar ur och inte person framöver. Lägg upp lite fler bilder på dina ur här på vintage. Omegan i denna tråd äger jag inte längre så den kan du lämna ifred.
 

Calle med C

Panerai
Spännande person den där @Joakim C. Jag vet att @Aurum och jag har haft våra tvister (mitt fel, vilket jag bett om ursäkt för), men jag ser inte riktigt vart @Joakim C vill komma...
Ja, det är en del rost på visarna, men klockan i sin helhet har en härlig patina och jag hade gärna ägt den tillsammans med den härliga länken. Länken var för övrigt bland det vidrigaste jag sätt i länkväg. Hur är det möjligt att man tillåter en länk bli så pass smutsig? Slutresultat blev dock inte vidare dumt!
 
Topp