• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintagerensning - tre rara Seikopärlor, numera bara två!

denjohan

Rolex
Pledge Member
Det senaste halvåret har inneburit en massa shopping, och nu sitter jag med fler rara pärlor än vad som är rimligt, samtidigt som flippardjävulen lurar i vassen. Så dessa tre fina vintage Seiko söker nu nya hem.

Åttiotalet: Seiko 7A28-7120 RAF issued

IMG_6309.jpg
IMG_6310.jpg
IMG_6312.jpg


En 7A28-7120 från januari 1988, issued 1988. 36 mm quartz med Seikos nära nog legendariska 7A28 verk och fasta bandstift, precis som en riktig militärklocka ska ha. Fungerar utmärkt. Den har använts, och det syns då den har lite blandade repor, en ding mellan 3 och 4, NATO-burns på baklocket, ett något böjt bandstift och en del repor i glaset. Men den är på det hela taget ett tämligen bra exemplar av denna modell. Levereras på ett splajs nytt brunt läderbund. För denna goding vill jag ha 8000:-

Sjuttiotalet: Seiko 7549-7010 Tuna

IMG_6293 (1).jpg

IMG_6295.jpg

IMG_6297.jpg


Nästa ut är den klassiska 7549-7010, den näst svalaste dykaren i världshistorien IMHO (efter orginalploppen), en stadig pjäs på 48 mm, men som ändå inte känns så enorm som siffrorna antyder. Detta exemplar är från 1978. Det är en JDM-modell med engelsk/kanji-dagskiva. Fungerar utmärkt och håller tiden som en quartsare ska, det vill säga utmärkt. Inte heller detta är en kassaskåpsdrottning, och den har definitivt en del märken av användning, inklusive en ding i ytterhöljet på höger sida och en del repor på vridringen. Enda anmärkningen på funktionen är att vridringen är trög, men det är möjligen något som lite TLC i form av olja kan avhjälpa. Klockan var inne på rengöring hos Klockmäster i Globen i april i år, och fick i samband med detta glas och packningar bytta. Kvitto finns på detta. Den blev tryckprovad med gott resultat i samband med detta. Kronan gängar i som den ska. Kommer på ett shark mesh av bra kvalitet samt ett Yobokies Beads of Rice med Seikoclasp. Den här styggingen vill jag ha 6500:- för.

Sextiotalet: Seiko 6117-8000 Navigator timer SÅLD! Detta på mindre än tre minuter, bra jobbat forumet!

IMG_6298.jpg

IMG_6299.jpg

IMG_6300.jpg

IMG_6301.jpg


Sist ut och äldst i skaran är min Seiko 6117-8000. Den här är jag egentligen väldigt tveksam till att släppa iväg, men som det är nu får den absolut inte den uppmärksamhet den förtjänar, så den ska nog ändå få en ny husse eller matte. Det är en sällsynt Navigator timer från juni 1969, en av de snyggaste Seikos någonsin gjorda i mina ögon. GMT-funktion. Magiskt snygg brun sunbursttavla. 24h-vridring. Detta exemplar är i mycket bra skick, med en del slitage på vridringen som enda kosmetiska avvikelser. Tavla och visare är helt rena och fina, och boetten är utan några som helst allvarligare repor. Fungerar som den ska. Sitter på orginallänk med Seikos snygga H-länkar och Seikosignerad clasp. Du lär inte hitta ett krispigare exemplar av denna skönhet om du inte har rent makalös tur. 5000:- för denna. SÅLD!

Alla priser är inklusive frakt eller F2F i Stockholm. F2F endast med forummedlemmar med goda referenser, det har tyvärr varit lite för mycket stök för att jag ska vilja möta upp någon som jag inte har den ringaste koll på.

Vill du svepa duon som är kvar så får du dessa för 13000:- totalt.

Retur inom 24h utan några frågor, men då står köparen för frakten.

Byten är tänkbart, men inom ett ganska begränsat område. Jag är sugen på en vintagekronograf av lite äldre stuk, kanske 60-tal eller så- Gärna i stil med diver chronos (tänk Ollech & Vajs, Yema, LeJour eller liknande). Någon enklare Heuer är också tänkbart. En Speedy Mark 4 eller 4.5 kan jag också tänka mig.
 
Senast ändrad:
Topp