Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintageurs Och Reservourpennas Obsession

Diskussion i 'Vintage' startad av solex, 15 februari 2016.

1. solex
    Trådstartare

solex Bonde

Att äga ett sällsynt exemplar vintagearmbandsur och en vintagereservoarpenna är ibland inte bara med pengar att göra utan turen får man räknas med.
    I gamla tiden ägde man en väl känt märke armbandsur var status och idag blir armbandsur mer om fashion och smycke.
    Jag hade lyckat köpt ett otroligt fint vintagearmbandsur märkes Lagonda för renovering från Tradera, trots suddiga bilder körde jag på..och jag gissade rätt för under många sprickor, repor plexiglas ligger en magnifik tavla. Att öppna ett vintagearmbandsur är alltid spännande för mig själv som man öppna en skattgömma. Det blir tyvärr inte den gången, men jag kunde inte hålla att skatta när jag ser någon amatör urmakare fyllde med någon slag symaskin olja som dränkte hela urverket men kanske därför fick jag tillfälligt köpa den...;) Ett ända problem är att setting lever bröt av men jag har NOS setting lever i samma kaliber nummer så problemet är löst..:) och efter ultraljudstvättade alla urverks delar blir dessa nyfödda igen...!
    Lagonda och många andra klockmärke avsedda för den svenska eller nordiska marknaden dessutom är Lagonda ett av mina favorit märke.....!
    Reservoarpennan som jag vill också dela med er märkes Pennol Ambassador No 5 tillverkades i 1937 från Danmark och senare tillverkades Penolföretag reservoarpennor för Parker. Penol Ambassador No 5 är en riktig pärlan i min reservoarpennas samling.

Bifogade filer:

Grafton, mega, Ariste och 4 andra gillar detta.
  2. Skuggan

Skuggan Bonde

Som vänsterhänt har reservoarpennor aldrig blivit min grej. Tack för att du delar. PS. Om några timmar går en Lagonda kronometer på tradera.

solex gillar detta.
  3. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    solex gillar detta.
  4. SjööSandström

SjööSandström Kontot är ej kopplat till företaget Sjöö Sandström

Grattis , kul med pennor oxå, själv sportar jag en montegrappa, rätt nöjd!
    Får återkomma med bild om nån vill se.

solex gillar detta.