• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintertid är vintagetid = Paketöppning Rolex GMT Master 1675

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Den här modellen började jag titta på för en massa år sen när Singular körde "Dagens klocka" på gamla gula TTT. Det vill säga typ 5-6 år sen.

Eftersom jag inte är ett stort fan av tvåton, så kändes det aldrig sådär jätteaktuellt. Länken är trots allt rätt ful, och det vore roligare att äga den i helguld såklart.
Men som i alla fall med tvåton, inklusive mitt, så köper man det för att man inte har råd med the real deal - och i detta fallet är kompromissen en av de bättre. Mycket är det nog tack vare att guldet är i 14k, och inte 18k. Samt att klockan är gammal, och allting är ganska matt på den.

Och på tal om matt, så är tavlan bland det bästa. Med sunburst hade jag aldrig köpt den.

Just detta exet är alltså av referensen 1675. Den har ett serienummer på 3,4xx,xxx = 1973-ish.
Ska enligt uppgift komma direkt från ett bankfack (originalägare osv....). Huruvida det är sant eller inte lär man inte få reda på.
Huvudsaken är att den är i ett jävla kanonskick rakt igenom. Tjock boett med grymma fasningar och länken är i förhållandevis bra skick för att vara en skräpig, vikt länk i guld och stål.

Väntar på ett mellanbrunt band i mocka, och därefter lär den få vila på armen eller i en låda resten av vintern.

Förresten, rätt trevligt med lite insert-alternativ till den. Mindre trevligt att jag slog av hela plexit vid insertbyte bara några timmar efter att jag fått hem den, vilket resulterade i 2-3 veckor hos urmakare för nytt glas osv.















 
Snygg!
Faktiskt precis vad jag gått och funderat på skall inköpas, efter lite försäljning.....
Sätt upp mig på köplistan om du ska sälja, och min årsklocka dessutom :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Svår klocka men ack så bra med originallänk, matt tavla och nippies! Ruskigt rak boett, snyggt fiskat :cigar:

f6e802dc8278cc2a8ba3cf51c5d0e8fdd68534209d43b846b6419211dd0791b7.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Snygg!
Faktiskt precis vad jag gått och funderat på skall inköpas, efter lite försäljning.....
Sätt upp mig på köplistan om du ska sälja, och min årsklocka dessutom :)
Räkna högt.. ;)
Svår klocka men ack så bra med originallänk, matt tavla och nippies! Ruskigt rak boett, snyggt fiskat :cigar:

f6e802dc8278cc2a8ba3cf51c5d0e8fdd68534209d43b846b6419211dd0791b7.jpg
Tack!
Exakt rätt komposition med tavla, länk, insert. Spännande nog precis vad jag sneglat på nu.

Grattis!
God smak :)
Riktigt kompetent, Rootbeer är vintage Rolex bäst bevarade hemlighet......koolare än det mesta.......helt klart en mkt prisvärd referens.......
Instämmer till fullo. Nu blev den är svindyr ändå, och det är lite ironiskt att man då betalar för mängden stål kvar på en klocka i tvåton. :)
 
Topp