• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Vippen på rullbandet har sorterat fel!"

hellbit

Cartier
Haha farsan min är en skön lirare!
Igår kom jag hem till honom bärandes min nya GMT. Han upprepar då frasen som jag hört flertalet gånger! "Min son det är så kul att vi delar intresset för klockor" Sen går han och hämtar sin "Rolex submariner" inköpt i Thailand år 2000. Han ser så där fantastiskt nöjd ut och säger. "Jag känner mig glad varje gång jag tar på denne, framförallt för att jag hade turen att endast behöva betala 300 kr" vidare fortsätter han... Men det är ju inte alla som har turen att råka ut för ett sorteringsfel. Fejkklockorna tillverkas ju i samma fabrik och det är vipparmen som sorterade fel. Han menar alltså att han har en riktig Rolex köpt på en marknad i Thailand år 2000 ASG:) jag har hela tiden sagt att den går snart sönder och han bara skrattar nej för tusan den här kommer du ärva en dag:) Jaja det sjuka är att klockhelvetet aldrig går sönder, hur fan kan skiten hålla i 14 år:) ville bara delge något som förföljt mig i 14 år. Denna "felsortering":)
 

hellbit

Cartier
Jag har försökt ta ett foto på eländet men " nej nej den här får du inte röra, du förstår detta är fina saker och det är inte vem som helst som får kladda på den:) måtte den skära ihop snart:)
 

Onelund

Rolex
haha

men om sanningen ska fram så har min far en fuskrolex med i lådorna, det skrämmande är att även denna är i 12-13års häradet och håller ff tiden löjligt väl

de kanske har rätt ang rullbandsvippen hehe
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haha, helt jäkla underbart.
Älskar hans resonemang ang att kopiorna görs av Rolex själva.. :)

Min gamla farsa har en Omega Constallation (ursäkta ev stavfel) som han stolt köpt i asien.
Denna visas gärna upp och han vill ha ett bud.. :) Ligger i en fin träask så 50kr för den och glädjen att få döda en äklig kopia!
 
Topp