• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din 34mm Rolex

jabla

Sarlacc
Bumpar tråden med en nytagen bild :)

OD_Minox.jpg
 

Sond

Patek
Tja!
Kan man bära 34mm om man har ca 18-19 cm handleder?
Självklart! Även om der rådande modet säger att en klocka ska vara +42 mm vilket leder till att det är lite ovanligt. Min uppfattning är dock inte att utomstående reagerar på klockan i förhållande till handleden, det är något för sådana som läser och skriver på KS, utan på klockan i sig. Vissa tycker helt enkelt den är lien. Oavsett om handleden är 16 eller 19,5 cm. Så till slut handlar det om du har stil och självkänsla för att bära ett sådant ur. Vill du gå med strömmen eller blir orolig för att någon tycker att klockan är liten, ja då får du ta dig en funderare. Men handledens omkrets har väldigt lite med vad betraktare tycker. Enligt mig.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
image.jpg

image.jpg

Ångrar verkligen att jag gjorde mig av med denna just nu. Perfekt sommarklocka med en TT som inte blev för vräkig. Tavlan var magisk och varierade mellan mörk- och ljusblått beroende på vinkel.

Edit:
Fast jag har ju en till (eller är den möjligen 35 mm?) som jag kör på både länk och läder.
image.jpg

image.jpg
 
Senast ändrad:

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det är riktigt snyggt med mindre ur på herrarna. Tekoppsöreklockorna (panerai) kan få arm och hand att framstå som liten och nätt.

Ja trots att Luminor bär riktigt bra för sin storlek är det klart att på en 15 cm handled kan det se lite knas ut, precis som att 34 mm i mångas ögon kan se lite fjuttigt ut på en 19 cm-handled..
 

UNO

Panerai
Ja trots att Luminor bär riktigt bra för sin storlek är det klart att på en 15 cm handled kan det se lite knas ut, precis som att 34 mm i mångas ögon kan se lite fjuttigt ut på en 19 cm-handled..
Otroligt svårt, att vara kategorisk fungerar inte.
87 kg, 185 cm, 9% kroppsfett(se min bild till vänster), 19,3 cm handleder nu innan ödemet i eftermiddag och ändå tycker jag att AirKing och Swatch sitter bra förutsatt att jag har kläder som passar.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det blir en viss skillnad om det är länk eller inte. Länken gör att 34-35 mm bärs lite större enligt min uppfattning. Sen är det ju självklart okej att bära 34-35mm alldeles oavsett handledsstorlek:)
 
Topp