• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Certina diver automatic

Blå eller svart?

  • Blå

    Röster: 39 52.7%
  • Svart

    Röster: 35 47.3%

  • Totala väljare
    74

Doncorleone

Cartier
Hur känns kvaliteten på dessa om man jämför med t.ex Seiko Sumo? Någon som testat båda och kan uttala sig?
Är vridringen ok med fasta lägen osv.

Kan jämföra med Longines HC och byggkvaliten kan jag tycka är snarlik med undantag för låset. Vridringen är på 60 klick och känns rejält. Inte mycket glapp alls.

Lume, kronan, och detaljerna är riktigt bra och precis vad jag förväntade mig när jag köpte den
 

pederr

Cartier
Det blir bra det där. Köpte själv en svart sommaren -12 (tror de andra färgerna lanserades senare) och den har skött sig utmärkt. Inga problem med låset, men det är väldigt basic. Idag hade det nog blivit en blå - men funderar på en SRP773.
 

Rick_Hard

Omega
Kanske någon har lite bilder på den med Natoband?
Här är min med camouflagenato :)
downloadfile.jpg
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Ok... Vlika likheter menar du finns vid denna och en Rolex? För det är då inte mångao_O
Jag tycker att det är en snygg dykare med en egen design. Storleken och utformningen av/på boetten, datumets placering, visarna, vridringen m.fl. Alla dessa grejer skiljer ju sig från Rolex Submariner, varför man nu skulle jämföra denna klocka med en Sub ens. Jag har ägt en Sub och kan ärligt talat säga att det inte finns många saker lika mellan dessa två.
 

Wiliamo

Panerai
Jag tycker att det är en snygg dykare med en egen design. Storleken och utformningen av/på boetten, datumets placering, visarna, vridringen m.fl. Alla dessa grejer skiljer ju sig från Rolex Submariner, varför man nu skulle jämföra denna klocka med en Sub ens. Jag har ägt en Sub och kan ärligt talat säga att det inte finns många saker lika mellan dessa två.
Håller med dig helt och hållet. Finns mycket annat som förtjänar stämpeln att försöka efterlikna sportmodeller från Rolex men det är då inte Certina. Blir bara löjligt att försöka få det till det, tar man klockan för vad den är (en snygg, robust och bra dykare med ett välbeprövat ETA-verk) och ser att man betalar 5000 för det märker man ganska fort att det typ är så extremt prisvärt för en riktigt bra klocka.
 
Håller med dig helt och hållet. Finns mycket annat som förtjänar stämpeln att försöka efterlikna sportmodeller från Rolex men det är då inte Certina. Blir bara löjligt att försöka få det till det, tar man klockan för vad den är (en snygg, robust och bra dykare med ett välbeprövat ETA-verk) och ser att man betalar 5000 för det märker man ganska fort att det typ är så extremt prisvärt för en riktigt bra klocka.
Kärt barn har många namn, resonerar man utifrån ambitioner till att inte byta upp sig till finare klockor och ett ägarperspektiv på Certina vore det konstigt om man inte försvarade likhetskritiker mot finare modeller.

Men absolut, det är en fin klocka! helt klart :)
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Har du fått den än och kan uttala dig om du är nöjd? Velar mellan olika dykare och funderar på denna i blått.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har hämtat ut den idag!!Färgen på den blå tavlan är fantastisk.Tkr dock den känns liten men inte konstigt då jag oftast bär en Victorinox xls chrono Classic.
Kan inte uttala mig så mycket ännu,men hittills känns den iaf bra.
 
Topp