• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din RO 15400

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Glasringen ser bara fel ut på 15400. För stor och för smal. Proportionerna var perfekt på 15300 men jag misstänker att AP upplevde att modellen kannibaliserade för mycket på 15202 så därför ändrade man. Jag kan inte komma på en enda aledning för att skaffa en 15400 framför för en 15300.
De moderna 39mm har ju dock fel proportioner om du jämför med originalet. 15400 och dess glasering är mycket närmare originalet. 15300 och 15202 har för bred ring i relation till tavlans storlek
image.jpeg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
De moderna 39mm har ju dock fel proportioner om du jämför med originalet. 15400 och dess glasering är mycket närmare originalet. 15300 och 15202 har för bred ring i relation till tavlans storlek
image.jpeg
Nog tycker jag 15202 är närmare originalet men vad vet jag. Oavsett vad så föredrar jag 15202. Proportionerna blir fel för mig på 15400. Att glasringen är smalare kan också vara en illusion då tavlan blir så mycket större på 15400.

image.jpeg


Each to his own. :)
 

Aje

Omega
Vi har ungefär lika grova (smala) handleder och med viss reservation för att jag är van vid större klockor (40-42 mm) så tycker jag inte den känns stor.

Den är dessutom tunnare än t.ex. Rolex Submariner och Omega SMP 41 mm vilket gör att jag upplever den som mindre och smidigare. Har haft min i några månader och har inte ångrat mig en sekund, finishen, tavlan och länken är suverän! Vad gäller proportionerna jämfört med 15300 och 15202 delar jag inte uppfattningen många i tråden har att 15400 skulle vara oproportionerlig utan väl avvägd.
20160505_181531.jpg
 
Topp