• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Seiko-samling!

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såpass, vad landade det på?

Oj, minns inte alls faktiskt. Har originallänken i nyskick men tyvärr med ett brott på den. Klockmaster skickade den till Optura för att se om den gick att laga. Fick nej på det men fick erbjudande om att köpa länken på bilden. Vild gissning på allt från 800sek till 2.000sek...noll koll som sagt :)
 

Challedeluxe

Cartier
IMG_0169.JPG

Så här ser det ut för stunden. Min SRP773 är bara några dagar gammal. Den andra, en SNA741, är min första riktiga klocka som jag köpte när jag var 13, så den har några år på nacken!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Samlingsbild dykare/chronos, bara scoobien som fattas:)
DSC01647.jpg
Är ingen expert, men är klockan nere till höger ok? Har Seiko gjort en klocka med en sådan tavla?

Hade gärna sett bättre bilder på klockorna :)

Edit: Inser att det är kvartsare som jag har dålig koll på, men upplys mig gärna om modell mm. :)
 

ARTEA

Omega
Oj, minns inte alls faktiskt. Har originallänken i nyskick men tyvärr med ett brott på den. Klockmaster skickade den till Optura för att se om den gick att laga. Fick nej på det men fick erbjudande om att köpa länken på bilden. Vild gissning på allt från 800sek till 2.000sek...noll koll som sagt :)

Vafan, jag kom ju på att det va dig jag köpte min 7a38-7020 av hahah, har du köpt en ny?!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Är ingen expert, men är klockan nere till höger ok? Har Seiko gjort en klocka med en sådan tavla?

Hade gärna sett bättre bilder på klockorna :)

Edit: Inser att det är kvartsare som jag har dålig koll på, men upplys mig gärna om modell mm. :)
Ska se om jag kan få tummen ur nån gång och ta lite närbilder:)
Den gröna är en 7548-700C, alltså med samma ref som orange 7548. Den gröna tillverkades bara under December 1984 så man ser den inte så ofta. De hade även ett par andra referenser som fick grön tavla med samma tillverkningsmånad. Nåt jubileum eller nån officiell klocka till ett event kanske?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ska se om jag kan få tummen ur nån gång och ta lite närbilder:)
Den gröna är en 7548-700C, alltså med samma ref som orange 7548. Den gröna tillverkades bara under December 1984 så man ser den inte så ofta. De hade även ett par andra referenser som fick grön tavla med samma tillverkningsmånad. Nåt jubileum eller nån officiell klocka till ett event kanske?
Googlade runt lite och den är riktigt ball!

Hade varit väldigt kul att veta varför den enbart tillverkades under en så pass kort period. Kan vara 20-års firandet av Seikodykare om den tillverkades 1984-12 och såldes under 1985.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Fick hem lite nytt igår! Säljaren skojade inte när han sa att klockan var ny med låda.
Har börjat inse att jag e sjukt svag för vintage som är någorlunda kompletta med box osv!
20161202_162448.jpg
20161202_162403.jpg
 

Bilagor

  • 20161202_162448.jpg
    20161202_162448.jpg
    57.2 KB · Visningar: 30

dnill

Cartier
2-Faktor
Imponerande, är den längst ner till höger en mod eller har den funnits med den gröna tavlan?
Ska se om jag kan få tummen ur nån gång och ta lite närbilder:)
Den gröna är en 7548-700C, alltså med samma ref som orange 7548. Den gröna tillverkades bara under December 1984 så man ser den inte så ofta. De hade även ett par andra referenser som fick grön tavla med samma tillverkningsmånad. Nåt jubileum eller nån officiell klocka till ett event kanske?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det har ju faktiskt hänt en del sedan sist. Dessa fanns med även förra gången.
IMG_0040.JPG IMG_8194.JPG DSC_1301.JPG IMG_4715.JPG IMG_5948.JPG IMG_7070.JPG

Tre nya har dock tillkommit:
IMG_6943.JPG

En till identisk SII fast fullset. Den andra används, denna får marinera i garderoben.

IMG_7375.JPG

6159, the SEIKO grail diver, typ. Sjukt mysig och en klocka jag länge velat äga.

IMG_8349.JPG

SARG007, perfekt vardagsklocka. Testat massvis av olika band under senaste veckan men grönt nato är klart skönast.
 
Topp