• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Seiko-samling!

Case

Panerai
Inte så många. Har en bullet dykare också som inte är med på bild.

20170117_205511.jpg
Är det en Sarb045 eller motsvarande med annan tavelfärg? Jag borde ha köpt en sån istället för Sarb033 när det begav sig.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
namnlöst--3.jpg

Det började i våras med en MM300. Sen lite tonfisk och sköldpadda under sommaren/hösten. Nu efter nyår har det spårat ur fullständigt med de sex klockorna till höger under de senaste fem veckorna … Måste sakta ner lite nu :) Kanske kan börja styra upp lite bättre band istället för fler klockor? Några förslag?
 
Senast ändrad:

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
namnlöst--3.jpg

Det började i våras med en MM300. Sen lite tonfisk och sköldpadda under sommaren/hösten. Nu efter nyår har det spårat ur fullständigt med de sex klockorna till höger under de senaste fem veckorna … Måste sakta ner lite nu :) Kanske kan börja styra upp lite bättre band istället för fler klockor? Några förslag?
Shark mesh är ju alltid bra till dykare och grått nato från Toxicnato likaså. Fin samling på mindre än ett år:)
 

leiden

Rolex
namnlöst--3.jpg

Det började i våras med en MM300. Sen lite tonfisk och sköldpadda under sommaren/hösten. Nu efter nyår har det spårat ur fullständigt med de sex klockorna till höger under de senaste fem veckorna … Måste sakta ner lite nu :) Kanske kan börja styra upp lite bättre band istället för fler klockor? Några förslag?
Gratulerar till många fina köp! :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
namnlöst--3.jpg

Det började i våras med en MM300. Sen lite tonfisk och sköldpadda under sommaren/hösten. Nu efter nyår har det spårat ur fullständigt med de sex klockorna till höger under de senaste fem veckorna … Måste sakta ner lite nu :) Kanske kan börja styra upp lite bättre band istället för fler klockor? Några förslag?
Härlig samling
 

Psykel

Patek
Tack för att du delar med dig! Översta raden är riktigt fin :)
Tackar! Från vänster till höger är det en 13005 från 1956, Marvel från 1958, Cronos från 1960 och Goldfeather från 1961. Den sistnämnda går tyvärr alldeles för fort, så har inte burit den ordentligt än.
Kul grej är att quartzarna längst ner båda är tillverkade i juni 1982. Den med vit tavla fick jag av sambons morfar och den svarta köpte jag på tratten för en tjuga. Den går tyvärr inte och tavlan sitter löst. Men ska försöka få ordning på den! Boetten har grymma former och tavlan är läckert teakmönstrad. Har spanat in en klocka med samma urverk, som jag hoppas jag kan plocka hem på Tradera.
 

leiden

Rolex
Tackar! Från vänster till höger är det en 13005 från 1956, Marvel från 1958, Cronos från 1960 och Goldfeather från 1961. Den sistnämnda går tyvärr alldeles för fort, så har inte burit den ordentligt än.
Kul grej är att quartzarna längst ner båda är tillverkade i juni 1982. Den med vit tavla fick jag av sambons morfar och den svarta köpte jag på tratten för en tjuga. Den går tyvärr inte och tavlan sitter löst. Men ska försöka få ordning på den! Boetten har grymma former och tavlan är läckert teakmönstrad. Har spanat in en klocka med samma urverk, som jag hoppas jag kan plocka hem på Tradera.
Kul med lite projekt! 13005 är är väldigt charmig!
 
Topp