• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa er mest udda klocka i samlingen! Min är nog...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
denna Sportliner (Mats Wilander) köpt på OK HUMMELSTA, tätorten strax utanför Enköping. Klockan köptes någon gång i mitten eller i slutet av 80-talet när jag stannade där för att tanka bilen. Kommer ihåg att jag blev andfådd när jag såg klockan i en monter vid kassan när jag skulle betala för bensinen. Om jag inte missminner mig så kostade klockan strax vid 500:-, vet att den fanns i en orange färgad modell också. Men jag ville ha samma färg som Wilander him self, då jag var ett stort, stort fan av Wille. Spelade själv mycket tennis på den tiden körde tom samma rackert som Wilander, vet att jag bar klockan nonstop och det alldeles för länge Haha :rolleyes: . Nu till lite bilder av denna skapelse.


DSC_0107.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0102.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vad säger man?

De där färglada breda kardborrevarianterna som hade en antydan till Nato-band på åttiotalet kvalificerar nästan, men inte hela vägen. Minns att jag hade ett sådant när jag gjorde lumpen. Höll sådär, så jag ersatte det men en hederlig kort spännrem. Inga bilder dock, men spännremmen hade tjänstgjort som ett av två för att hålla ihop mina längdskidor...

Ganska säker på att jag hade en citizen-klocka på remmen. Och spännet rostade...

Din är dock fulare ... nej, men vad säger jag? Jag menar mer udda och unik, förstås. :D

Tror jag har Citizen-klockan kvar... en "ana-digi"... :)

Tack för att du delar med dig!

A
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad säger man?

De där färglada breda kardborrevarianterna som hade en antydan till Nato-band på åttiotalet kvalificerar nästan, men inte hela vägen. Minns att jag hade ett sådant när jag gjorde lumpen. Höll sådär, så jag ersatte det men en hederlig kort spännrem. Inga bilder dock, men spännremmen hade tjänstgjort som ett av två för att hålla ihop mina längdskidor...

Ganska säker på att jag hade en citizen-klocka på remmen. Och spännet rostade...

Din är dock fulare ... nej, men vad säger jag? Jag menar mer udda och unik, förstås. :D

Tror jag har Citizen-klockan kvar... en "ana-digi"... :)

Tack för att du delar med dig!





Är bara kul att få göra det, vet om att den är, ful, udda och unik men jag älskar att den finns i min samling :smug: . Det var inte kardborre på armbandet utan låstes av denna
DSC_0104.jpg
.

Känner igen det dära med spännremmen Hehe, ja det var tider det. Fram med did gamla Citizen nu ;)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Vad säger man?

De där färglada breda kardborrevarianterna som hade en antydan till Nato-band på åttiotalet kvalificerar nästan, men inte hela vägen. Minns att jag hade ett sådant när jag gjorde lumpen. Höll sådär, så jag ersatte det men en hederlig kort spännrem. Inga bilder dock, men spännremmen hade tjänstgjort som ett av två för att hålla ihop mina längdskidor...

Ganska säker på att jag hade en citizen-klocka på remmen. Och spännet rostade...

Din är dock fulare ... nej, men vad säger jag? Jag menar mer udda och unik, förstås. :D

Tror jag har Citizen-klockan kvar... en "ana-digi"... :)

Tack för att du delar med dig!

A


Velcrostraps?
 

seikoswede

Panerai
Kul tråd! Kan säkert bli intressanta bilder och historier!

Min mest udda är en Mil-Tec by Sturm. Den tillverkades av överblivna delar från Östtyska Kampfschwimmer klockor och såldes av just Mil-Tec by Sturm som är en military surplusfirma i Tyskland. Innehåller ett Ruhla quartzverk kaliber 13 och jag gillar caset och bezeln starkt. Tavla, visare och lume lämnar dock en del övrigt att önska! Har inte använt den på länge så hag tror faktiskt den skall få komma i aktiv tjänst på ett Nato, även om det blir lite motsägelsesfullt med tanke på härkomsten!

orCxd18.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Velcro strap = kardborreband. Så långt helt rätt, men jag tror du syftar på bandet som användes av astronauterna för Omega-klockorna när de bars utanpå rymddräcken? De jag talar om är också kardborreband och lösningen rent tekniskt ganska lika, men bredare och vanligen duktigt färglada. Man kan fortfarande se dem. Undrar om inte varumärkt "GUL" introducerades med den typen av band. Var väldigt mycket "surf" och åttiotal över det hela.
A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vad säger man?

Känner igen det dära med spännremmen Hehe, ja det var tider det. Fram med did gamla Citizen nu ;)

Haha! Har lokaliserat den! Återstår att fotografera... Men just nu (morgonstund har guld... och så vidare), så är sovrummet ockuperat av en sovande andra hälft, så hon får väl vakna först innan jag plockar fram den ur garderoben... :D

Klockan är för övrigt inte särskilt udda. Snarare tidsenlig.

Som sagt: Fotografering återstår.

A
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha! Har lokaliserat den! Återstår att fotografera... Men just nu (morgonstund har guld... och så vidare), så är sovrummet ockuperat av en sovande andra hälft, så hon får väl vakna först innan jag plockar fram den ur garderoben... :D

Klockan är för övrigt inte särskilt udda. Snarare tidsenlig.

Som sagt: Fotografering återstår.




Hehe...väckna för fan! Inget kan vara viktigare än att ta fram klockan ur garderoben och fota :rolleyes:
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Finns väl en miljard olika swatch men visst är det kul att hitta något skojigt i en låda man aldrig vart och rotat i förut.
F547CFE4-6F48-4C0F-9085-9DA3997115CD-4632-000006BB7EC87E81_zpsc3be5f5e.jpg

En diskret rackare med många utseenden.
 
Topp