• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era Explorer 1

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har börjat få ett sug efter rolex Explorer 1 men det är rätt sällan man ser dem här på forumet.
Så släng upp bilder på era Explorer nu så jag har nått att drömma om, 36 eller 39 mm spelar ingen roll.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Den är snygg! Funderar lite löst på att flippa min subc och köpa en sån istället.

Är det så att 3,6,9 är självlysande? Tycker mig sett det på vissa bilder.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här är min Exp1a (Ref 1016)

308DD76B-6558-4DBC-B3D1-A3B276499E52-5604-00000AB1D199DE9C_zpsf5e007a5.jpg


Köp vintage! :)

Mvh
Micke E
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag vet inte om jag tycker short hand syndrome är så påtagligt, har alltid tyckt att det varit sjukt avtändanade.
 

Barda

Cartier
Här är min 114270 som jag fick förra veckan! Är så sjukt nöjd med denna klocka. Passar verkligen till allt...
fTMGUAw.jpg
 

Sond

Patek
Satt på tunnelbanan i London och såg en Explorer 1, nyaste modellen. Blev imponerad av tavlan ute i verkligheten. Vilken lyster! Även om jag själv skulle välja en 1016 eller möjligen 6610. Den senare är väl dock för dyr och för rare.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Satt på tunnelbanan i London och såg en Explorer 1, nyaste modellen. Blev imponerad av tavlan ute i verkligheten. Vilken lyster! Även om jag själv skulle välja en 1016 eller möjligen 6610. Den senare är väl dock för dyr och för rare.


Måste hålla med!
Jag har aldrig varit någon anhängare till Exp1, har tyckt att den har varit för tråkig när man likväl kan köpa en DJ.
MEN så råkade jag se nya 39mm modellen på Bergströms ur häromdagen och blev mäkta imponerad av lystern, det rycker lite i "vill ha"-nerven :rolleyes:
 

Sond

Patek
Måste hålla med!
Jag har aldrig varit någon anhängare till Exp1, har tyckt att den har varit för tråkig när man likväl kan köpa en DJ.
MEN så råkade jag se nya 39mm modellen på Bergströms ur häromdagen och blev mäkta imponerad av lystern, det rycker lite i "vill ha"-nerven :rolleyes:
Varför tycker du DJ slår Explorer 1, nästan? Nu är jag helt ny i Rolextagen men tycker DJ är för mycket Rolex..:)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Varför tycker du DJ slår Explorer 1, nästan? Nu är jag helt ny i Rolextagen men tycker DJ är för mycket Rolex..:)


Mycket större möjlighet till val av urtavlor och olika siffreringar och vitguldsringen är mycket snyggare i verkligheten än på bild.

Självklart är det individuellt och jag faller lätt för datumbubblan :p
 

Barda

Cartier
Måste hålla med!
Jag har aldrig varit någon anhängare till Exp1, har tyckt att den har varit för tråkig när man likväl kan köpa en DJ.
MEN så råkade jag se nya 39mm modellen på Bergströms ur häromdagen och blev mäkta imponerad av lystern, det rycker lite i "vill ha"-nerven :rolleyes:
Det ar någon som sa
"Exp1 är DJ stökiga kusin som röker och dricker sprit" - därför väljer man exp1... Skulle vilja lägga till att den stökiga kusinen kan skärpa till sig och sätta på sig en kostym vid lämpliga tillfällen....
 
Topp