• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era komplikationer

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag har en gammal Helbros med kraftreservindikator (eller vad det nu heter), kan inte påstå att jag tittar på mätaren speciellt mycket men den adderar en skön detalj till tavlan. Fram med era nödvändiga eller totalt värdelösa komplikationer! :)

IMG_6669_zps671a2b0b.jpg


IMG_6672_zps7575e0d6.jpg


IMG_6668_zps3ed8ce5a.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Denna ser i alla fall lite komplicerad ut :)
20130215_133518_zps78d3eb0c.jpg

Alarm räknas väl?
20130303_204613_zpsf58d5993.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
Jag har en gammal Helbros med kraftreservindikator (eller vad det nu heter), kan inte påstå att jag tittar på mätaren speciellt mycket men den adderar en skön detalj till tavlan. Fram med era nödvändiga eller totalt värdelösa komplikationer! :)

IMG_6669_zps671a2b0b.jpg


IMG_6672_zps7575e0d6.jpg


IMG_6668_zps3ed8ce5a.jpg
Den där är ju riktigt läcker!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
@Ariste ang datumvisning

Jo för mig skulle det medföra en komplikation att läsa av den...:)

Men datum är väl generellt en komplikation, eller?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kettil skrev:
@Ariste ang datumvisning

Jo för mig skulle det medföra en komplikation att läsa av den...:)

Men datum är väl generellt en komplikation, eller?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Lite väl saftigt skärpedjup på den bilden, men det är pensionärsbubbla på glaset så datum är lätt att avläsa...:)
För mig är alla funktioner förutom visning av timmar, minuter och sekunder en komplikation...allt annat som läggs på innebär en komplikation på verket mig veterligen...men jag är en noobie så det finns säkert en mer korrekt defintion/förklaring...;)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ariste skrev:
Kettil skrev:
@Ariste ang datumvisning

Jo för mig skulle det medföra en komplikation att läsa av den...:)

Men datum är väl generellt en komplikation, eller?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Lite väl saftigt skärpedjup på den bilden, men det är pensionärsbubbla på glaset så datum är lätt att avläsa...:)
För mig är alla funktioner förutom visning av timmar, minuter och sekunder en komplikation...allt annat som läggs på innebär en komplikation på verket mig veterligen...men jag är en noobie så det finns säkert en mer korrekt defintion/förklaring...;)

...datum måste absolut räknas som en komplikation! det är den vanligaste/enklaste komplikationen i min bok, men om man är riktigt riktigt old-fashioned är väl centrumsekund nästan en också... :lol:

http://people.timezone.com/library/horo ... 8360080701
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Aquastar med regattakomplikation, alltså 10 min och 5 min nedräkning innan startsignalen går vid kappsegling. Används modernare grejjor nu. För mig är komplikationen mer rolig än användbar. Men har man tråkigt och vill se lite glada färgprickar kan man ju dra igång den. Tror jag använt den som tidtagning för äggkokning någon gång... Regatta-komplikationen gör klockan några mm högre, den är ca 15 mm.

klockamn
0B5D0CC3-7ED4-4CFE-A73C-69CF1B4A7A73-354-0000005D3D0C46ED_zpsf575d373.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
...datum måste absolut räknas som en komplikation! det är den vanligaste/enklaste komplikationen i min bok, men om man är riktigt riktigt old-fashioned är väl centrumsekund nästan en också... :lol:

http://people.timezone.com/library/horo ... 8360080701
Intressant, förirrade mig bland alla kugg och hjul men shit vad häftigt...missade jag vilken tillverkare som var först med centrumsekund eller stod det inte i artikeln?
Anders W skrev:
Aquastar med regattakomplikation, alltså 10 min och 5 min nedräkning innan startsignalen går vid kappsegling. Används modernare grejjor nu. För mig är komplikationen mer rolig än användbar. Men har man tråkigt och vill se lite glada färgprickar kan man ju dra igång den. Tror jag använt den som tidtagning för äggkokning någon gång... Regatta-komplikationen gör klockan några mm högre, den är ca 15 mm.
Den är allt lite snygg också, inte bara rolig...:)
Viking skrev:
Underbara!
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
@Ariste
OK, jag föll verkligen för utseendet på Aquastar Regate Newport. Lite guld också.... Lemania-verk är jag svag för också.
 
Topp