• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Dags att utsÀtta era klockor med lume för lite solljus.. Visa era lume-shots! :)

yvy6y5u9.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seiko sumo. Bilderna Àr tagna med en vÀns makroobjektiv.
Sumomacro.jpg

inzoomning av första bilden:
lume.jpg


Köpte sjÀlv ett stativ igÄr för att kunna ta bilder med lÀngre slutartid. TyvÀrr var det vÀldigt dÄligt ljus nÀr jag fotade, men det första intrycket Àr att det blir helt ok med mitt objektiv, sÄ inköp av makroobjektiv fÄr vÀnta. Kommer ta nya bilder de nÀrmsta dagarna i bÀttre ljus.

120912-04.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Min Tudor Submariner 94010 aka Snowflake anno 1980....
NÀstan lika bra tryck som i Martins Panna....som Àr hyfsat ny!!!

93FFEABC-orig.jpg
 

Ricrob

Patek
JakobZ skrev:
Fryken skrev:
Med tvÄ olika slutartider. Gissa vilka. :lol:
DSC_0416.jpg

Den dÀr bilden Àr ju trÄkigt bra!

@RicRob, att du alltid ska vara vĂ€rst... En miljon bilder och JÄVLAR va krĂ€m det var pĂ„ din Ă„ttonde bild, den efter SMP:n
Jag vet, det Àr sÄ jag rullar! ;)

Det Àr den absolut grymmaste lumen jag skÄdat faktiskt, gick att anvÀnda som ficklampa tamejfan! Klockan Àr en Seiko "Frankenmonster".
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
JakobZ skrev:
Fryken skrev:
Med tvÄ olika slutartider. Gissa vilka. :lol:

Den dÀr bilden Àr ju trÄkigt bra!

@RicRob, att du alltid ska vara vĂ€rst... En miljon bilder och JÄVLAR va krĂ€m det var pĂ„ din Ă„ttonde bild, den efter SMP:n

Man tackar! :)

Sjukt enkelt nÀr man har systemkamera och stativ liggande. Bara bra att de kommer till anvÀndning ibland.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Shit vad nice det Àr med lume shots!

Ett tips Àr att dra ut kronan om man har en klocka med hackande urverk nÀr man kör med lÄnga slutartider... DÄ blir det lÀttare att hÀvda att man har klockan med bÀst lume. Med en slutartid pÄ 20sek, ser ju alla klockor ut som kÀrnkraftverk, men det man inte vet har man inte ont av. :)

DÄligt med H3\H100- tritiumklockor Àn sÄ lÀnge.
 
Topp