• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🔩 Visa era lume-shots

Wboy

Panerai
Guess who!?
20160926_170705.jpg
 

webdiddy

Omega
Att Orinet bara ska ha kass lume Àr lite av en myt.
Laddade min Mako XL ca 7 minuter under en led lampa innan jag la mig igÄr.

Foto togs över 9h senare.

9hours.jpg
 

cornil

Cartier
Jag hade en citizen nighthawk för nÄgra Är sedan. Den hade sinnessjukt bra lume som höll vÀldigt lÀnge. Har en ny Rolex DJ som lyser fint, men inte mycket lÀngre Àn nÄn timme.
J1LRc1Y.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6598.JPG

Ni vet vÀl att SEIKO var första tillverkaren som anvÀnde icke radioaktiv lume (1993)?
Nemoto (sÀgs vara delvis Àgt av SEIKO) utvecklade bÄde SEIKOs egen lyspasta lumibrite samt luminova. Luminova sÄldes till ett företag i Schweiz och SEIKO behöll lumibrite inom koncernen. Rolex chromalight Àr en version av superluminova.

2015 lanserade SEIKO en ny version av lumibrite som lyser starkare och lÀngre Àn deras vanliga lumibrite. Tjocklek och yta pÄverkar sÄklart lysförmÄgan men i princip samtliga tillverkare i Schweiz anvÀnder idag superluminova. SEIKOs lumibrite spöar superluminova bÄde vad gÀller intensitet och varaktighet.
 
Senast Àndrad:

Clocksauce

Cartier
luminova.jpg

C3 Àr starkast men BGW9 ser bÀttre ut i dagsljus dÄ lysmassan Àr kritvit.

Min seamasters lume var pÄ lÄnga vÀgar bÀttre Àn det som satt pÄ Seiko Monster ect.
 

Bilagor

  • 329670_3111399982136_740441747_o.jpg
    329670_3111399982136_740441747_o.jpg
    178.3 KB · Visningar: 39
Topp