• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era reklamklockor

hans

Petrus Kenicius
2012-09-17200045-1.jpg


Här är min enda reklamklocka i samlingen. En Apple, modell iMac, quartz, från ca 1996/1997. Nu får ni ta och gräva i lådorna och visa upp era reklamdinkor. :)
 

Knät

Cartier
Rossi skrev:
Se ut som en Swatch. Är en baserad på en sådan?

Det är inte en Swatch, fel infästning på bandet..

Jämförelse med en reklamklocka från Swatch, som aldrig kom ut dock.. Det blev lite diskussion mellan Swatch och Coca Cola, Swatch ville ha sitt namn på tavlan men det ville inte CC. Resultatet blev att Swatch gjorde kolockor åt CC iallafall men inte med sin egen boett.. Så kan ju vara fallet med iMac också kanske?

Coke.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Visa era reklamklockor

Nt
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1359755041089.jpg
    uploadfromtaptalk1359755041089.jpg
    32.6 KB · Visningar: 383
  • Like
Reactions: Man

jabla

Sarlacc
En Rolex reklamklocka på bilden, dock inte min :mrgreen:
Har själv en likadan, något av min favoritkombo på GMT, coke och jubilee.



Eller har jag helt missförstått uppgiften :lol:
 

Bilagor

  • 1991-Jeff-MacInnis-Rolex.jpg
    1991-Jeff-MacInnis-Rolex.jpg
    201.7 KB · Visningar: 352

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Väcker liv i den här istället för att starta en ny!
Fick ett gäng gamla reklamklockor och annat klockrelaterat av svärfar... -" du som är intresserad sv klockor... Kanske något som är värt något?"
Taaaack, nej tyvärr!
Men så satt jag och letade lite armbandsdelar och så kom jag på att vissa reklamklockor kanske har ett värde, för någon.
Stötte på en klocka från ett företag som inte finns längre, hade det varit " min" branch så hade det funnits motsvarande företagsklockor som hade varit coola att ha idag.
Så, någon i IT branschen som skulle tycka det vore kul, kult eller coolt med en Norsk Data klocka?
image.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kungliga tennisklubben ? Palme och Schein lirade väl tennis där, din kompis kan kanske sitter på något där?
 

nallhed

Omega
Trodde ni att tråden var död?

För länge sedan, när gräset var grönt, regnet friskt, bergen unga och alverna var kvar i Midgård drevs tunnelbanan i Stockholm av Stockholms Läns Landsting. SLs Tågdivision gav någon gång på 80-talet alla medarbetare en reklamklocka, en lätt och ganska trevlig historia som drevs av ett 377-batteri. Jag satte nyss in ett batteri i mitt exemplar och se, den fungerar!
Tutklocka.JPG
 

joca

Patek
2-Faktor
Trodde ni att tråden var död?

För länge sedan, när gräset var grönt, regnet friskt, bergen unga och alverna var kvar i Midgård drevs tunnelbanan i Stockholm av Stockholms Läns Landsting. SLs Tågdivision gav någon gång på 80-talet alla medarbetare en reklamklocka, en lätt och ganska trevlig historia som drevs av ett 377-batteri. Jag satte nyss in ett batteri i mitt exemplar och se, den fungerar!
Tutklocka.JPG
Haha. Med den där på armen kanske tågen går enligt tabell :)
 

nallhed

Omega
När vi ändå är inte på trafikfrågor; den här stationsursmodellen finns också i min lilla samling. Den har stått och samlat damm länge, men idag fick den ett nytt batteri och vaknade ur sin långa slummer.

Stationsur.JPG
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Tänkte väl att det borde finnas en tråd för detta. :) Jag vet inte om det förekommer fortfarande, men för länge(?) sedan var det vanligt att företag och organisationer beställde billiga klockor med logotyp för att dela ut till anställda. Här är tre jag har, från vänster, från första halvan av 90-talet, andra halvan av 90-talet, och första halvan av 00-talet. Ingen av företagen/organisationerna finns kvar längre, i alla fall inte under dessa namn, och den högra kan nog rent av ses som en raritet, inom vissa kretsar i alla fall... Tyvärr gjordes de bara i en storlek som skulle passa alla, så de är lite i minsta laget för mig, i alla fall enligt dagens mode (32-33mm) så de ligger mest. Och nån höjdarkvalitet är det förstås inte. (Men alla tre funkar i alla fall.)
docs-nexus-mysql.jpeg
 
Topp