• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa oss dina 30-talare eller äldre

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Visst är det kul med nyare klockor, men riktigt gamla klockor är ju helt underbara! Vilken historia berättar inte dem!?

Så visa din klocka pre- andra världskriget, men om någon tidig 40 talare slinker med tror jag ingen klagar. :)

Här kommer mina bidrag.

Två dressare, första troligtvis en Stauffer Son & Co och den andra en anonym klocka i silverboett från 1936
SAM_4207.JPG


Nidor (Revue thommen), Tissot 1931-33 och en Birka
SAM_4212.JPG


Zenith 1937 och Atlantic
SAM_4216.JPG
 

naggge

Panerai
Helt underbara klockor och speciellt Mimo´n! Sitter det GP-verk i den?

Tack! Jag är otroligt nöjd med köpet av Mimon. Den var inte jättebillig men jag ångrar inte köpet en sekund. Tyvärr används den i princip aldrig. Dina klockor går inte av för hackor heller. Gillar särskilt silverklockan och den "nya" Tissoten.

Nej, verket är märkt Mimo. Vet inte om samtliga Mimo fick verk från GP vid något speciellt år eller om de blandade mellan olika modeller? Mimo köpte åtminstone GP 1928 om jag kommer ihåg rätt men denna är troligtvis något nyare än så.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack! Jag är otroligt nöjd med köpet av Mimon. Den var inte jättebillig men jag ångrar inte köpet en sekund. Tyvärr används den i princip aldrig. Dina klockor går inte av för hackor heller. Gillar särskilt silverklockan och den "nya" Tissoten.

Nej, verket är märkt Mimo. Vet inte om samtliga Mimo fick verk från GP vid något speciellt år eller om de blandade mellan olika modeller? Mimo köpte åtminstone GP 1928 om jag kommer ihåg rätt men denna är troligtvis något nyare än så.


Väldigt fin iaf! Har du någon bild på verket? Jag har en Mimo 40-talare, men den siter det moddat ebauche i.

Underbar Movado! Grattis!!! :)


Din reverso, räknas den som 30- eller 70-tal? :)
 

naggge

Panerai
FEF verk av något slag. Ser trevligt ut med serparata bryggor för varje hjul. :)
Dock ser det lite smutsigt ut, dags för en service?
Jo, skiten finns där. Håller dock tiden inom halvminuten per dygn senast jag tittade och jag använder den inte mer än 4-5 ggr per år så jag skjuter på den där servicen.
Har en val. 7734 kronograf som ligger först på tur när det kommer till service.
 

Skuggan

Omega
Lite fler bilder, nu tagna med min Samsung nx20. Hittade en Omega och två som jag inte vet så mycket om: Aubette (20-tal) och BD-Ancre (den svarta).
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1415910282850.jpg
    uploadfromtaptalk1415910282850.jpg
    74.6 KB · Visningar: 145
  • uploadfromtaptalk1415910296755.jpg
    uploadfromtaptalk1415910296755.jpg
    64.9 KB · Visningar: 135
  • uploadfromtaptalk1415910306936.jpg
    uploadfromtaptalk1415910306936.jpg
    61.2 KB · Visningar: 150
  • uploadfromtaptalk1415910317922.jpg
    uploadfromtaptalk1415910317922.jpg
    119.7 KB · Visningar: 142
  • uploadfromtaptalk1415910330193.jpg
    uploadfromtaptalk1415910330193.jpg
    145.3 KB · Visningar: 141

Nisus

Omega
Min äldsta klocka (tidigt 30-tal?) Köpte den på loppis igår för en hundring. Tog bort det svårt gulnade acetatglaset eftersom det hade endel skador. Kanske vart den lite väl snäll med klarglas. Gillade den råa patinan med det gulnade glaset.

klocka.jpg



Verket är som är ganska skitigt är anonymt endast Swiss made. Känner någon igen det?

urverk.jpg
 
Topp