• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa upp er klockhörna eller var ni håller till, när ni skruvar hemma..

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Här är min iaf, efter många kompromisser så fick jag ansluta min klockhörna på kontoret hemma. Ville egentligen bygga mig ett riktigt schysst biorum men det sa DIKTATORN ifrån på direkten :confused:. Men det är dumt och klaga, har ett ställe för mig själv nu, när jag skruvar och meckar med klockorna mina.

klockhoumlrna1_zps9c45b953.jpg


klockhoumlrna_zpsa89c7c4f.jpg


Perfekt lampa med förstoringsglas och ljus när man skruvar.
klockhoumlrna2_zpsa43f455c.jpg


Verktyg, för polering och kortning av länkar.
klockhoumlrna8_zpseafbf792.jpg


Länkar och läderarmband.
klockhoumlrna3_zps17d9ffd9.jpg

Tavlor, glasring, glas, boetter.
klockhoumlrna4_zpsa77544c5.jpg

Lite läsning om klockor i almenhet.
klockhoumlrna5_zps30a95500.jpg

Lite Kataloger, Breitling, Omega, Rolex IWC m.m
klockhoumlrna6_zps5b039c38.jpg
 

Bolio

Panerai
Svår slagen hörna :depressed: jag tror att det ser ut sådär när man passerat Sankte Per och går igenom pärleporten :angel: .
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fint!
Men tavlan hänger lite på sniskan ;)




Tack! Jag vet, lät den vara så när jag tog bilderna alltid retar det någon;) :nailbiting:
;)
 
  • Like
Reactions: P-A

Charles_

Rolex
Här är min iaf, efter många kompromisser så fick jag ansluta min klockhörna på kontoret hemma. Ville egentligen bygga mig ett riktigt schysst biorum men det sa DIKTATORN ifrån på direkten :confused:. Men det är dumt och klaga, har ett ställe för mig själv nu, när jag skruvar och meckar med klockorna mina.
klockhoumlrna4_zpsa77544c5.jpg

Är den laxfärgade DJ-tavlan till en 116XXX? :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bumpar en supergammal men ack så rolig tråd, visa upp era klockhörnor! Själv har jag inte skaffat någon än i avsaknad av plats, men ser gärna lite mer inspiration! :)
Bra idé att starta upp tråden igen! Förväntar mig massa bra bilder som kanske blir inspirationskällor till min egen lilla hörna...
 
Topp