Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Visare till Seiko Quartz

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av M.L., 16 december 2012.

1. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Jag har en Seiko Quartz som jag gillar väldigt mycket. Den har en grym kvalitetskänsla och boett samt armband är mycket snygga. Någonting jag tycker är mindre snyggt är visarna - och då visarna för minut och timme.

Jag har letat lite efter visare på nätet, men det som verkar finnas är till automatklockor. Jag antar att det är specifika visare till olika verk? Men finns det någonstans där man kan beställa visare till just quartzklockor, och är de då standardiserade (dvs passar till alla Seiko Quartz)?

En annan detalj som jag skulle vilja förbättra är "datumbubblan" som jag tycker förstorar för lite. Tips på bra sådana vore jag ytterst tacksam för.

2. FnuSnu99

FnuSnu99 Torpare

Har hatt samme problemer selv, og eneste stedet jeg har funnet som har visere til Seiko quartz er hos monsterwatches
    http://www.monsterwatches.eu/eu/index.php/home
    Han har ikke noen særlig med visere til quartz i nettbutikken sin, men send Rob en mail der, og fråga så er jeg sikker på at ham kan få tak i til deg i allefall. Var ikke så dyrt heller :D
    Lykke til!

3. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Tackar för tipset. Får kolla upp detta.