• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visning av veckodag på klocka - onödigt?

Onödigt med visning av veckodag?


  • Totala väljare
    33

aadde81

Cartier
De flesta arbetar/studerar ju måndag-fredag, jag också och har därför stenkoll på vilken veckodag det är. Ex. tisdag, tre dagar kvar till härliga fredag. Söndag, i morgon ska man upp tidigt och arbeta igen etc.

Tycker därför det är helt onödigt att ha visning av veckodag som många klockor har, datum är dock bra. Hur många tycker likadant?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Bra om man har semester inte annars.
Men sedan är frågan hur många funktioner som egentligen är nödvändiga inom klockvärlden.

För mig är det ingen dealbreaker.


No, if anyone orders Merlot, I'm leaving. I am NOT drinking any fucking Merlot!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Tid, dag och datum är livsviktigt. Månfas är också häftigt... eh... jag menar nödvändigt. :D
 

aadde81

Cartier
Jag tycker veckodagsvisare förstör utseendet på de flesta urtavlor. Har sorterat bort många modeller av den anledningen.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
veckodag på dykare=FET NEJ!
veckodag på rolex DD=som en kvinna som har både rumpa och brøst.
 
T

Tobbe

Guest
Håller med, datum givet men dag håller jag reda på själv :) men som vissa lyfter, på en DD är det en snygg detalj!
 

Genta

Cartier
En DD med veckodagar på svenska känns nödvändigt om än inte högst på listan. Mina basfunktioner som jag inte vill vara utan är tid (inklusive sekundvisare) och datum. Därefter en kronograf till allsköns tidsmätning (mest matlagning), en GMT på resa i andra tidszoner och sen vore det ju praktiskt med en årskalender för att slippa justera datumet alltför ofta.
 

meo_swe

Audemars
Jag som jobbar jävligt skumma tider (och dagar), tycker att dagsvisning kan vara kul ibland. Dock är det en komplikation som jag har allt för lite av. Vilket resulterar i att jag ringer vänner okristligt tidigt på vardagar, eller som nu, bjuder söta flickor på date på en söndag :p
 

fredrikb

Cartier
Kul detalj (som mycket annat) men knappast nödvändigt. Inte så förtjust i när dagarna ändrar färg på helgen dock.
 
Topp