Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vissa har tur...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Galaxy, 26 januari 2015.

1. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Läste nyss denna historia på Hodinkee, mkt trevlig:
    http://www.hodinkee.com/blog/found-...-worth-over-35000-for-599-at-phoenix-goodwill

En kille, Chris, som hittade en LeCoultre Deep Sea Alarm för 6$ på en second hand-affär... sålde den sedan till Eric Ku för 35 000$ + en Speedmaster... Chris har tydligen tidigare köpt en Enicar för 42$, värd omkring 1000$, och hittade en Seamaster 600 för 30$ som han däremot inte köpte (nästan i klass med fynden på "loppisfyndtråden" i vintagedelen ;)).

Somliga har i alla fall sjukt mycket tur (förmodligen tillsammans med ett stort loppis-tålamod). Jag kommer börja gå på loppis mer frekvent nu i alla fall... :greedy:

MrDali, Mrsheepshooter, Erik1 och 9 andra gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
  3. fredrikb

fredrikb Borgare

Är inte Goodwill typ som myrorna eller erikshjälpen, dvs att folk skänker saker så att förtjänsten ska komma hemlösa, fattiga etc till godo?

Känns det inte lite unket att köpa en klocka där för 50 spänn och sen sälja den för 300 papp och lägga pengarna på en bröllopsfest?

Bodén gillar detta.
  4. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Varför är det unket? Det åligger ju inte inte honom att informera vad de säljer

Davvan, ScubaKing och CaptainOats gillar detta.
  5. Xplash

Xplash Torpare

Blir nog till att ägna sommaren åt loppisletande! Någon gång ska man väl hitta något.

6. Mansory

Mansory Bonde

Såg man den där på Myrorna skulle man inte tro sina ögon. Vissa har tur, kul för honom!

7. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ojäklar, drömmen! Var själv runt på ett gäng loppisar på Öland i somras, finns hur många som helst längs huvudvägen. Inga klockor dock utom hos en märklig herre som hade ett gäng Lagonda men när jag ville kika på de fick jag bara till svar att han hade ont i benet och fyllde år i förrigår. Åkte hem klocklös men med en fickplunta med hammaren och skäraren logo på dock!

CaptainOats gillar detta.
  8. fredrikb

fredrikb Borgare

Tja, man kan ju dela med sig ändå, även fast det inte "åligger" honom. Eftersom det är en ideell verksamhet som verkar för ett gott syfte, som har gått miste om ett stort värde pga ett misstag. Men visst, han har ju ingen skyldighet.

Själv hade jag nog haft svårt att se mig i spegeln.

ozzyozzy gillar detta.
  9. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Organisationen gick 2014 med en "vinst" på 4 miljarder dollar. Jag tror de överlever

Målarn och ScubaKing gillar detta.
  10. easy rider

easy rider Dead Man Walking

HAHAHA.

unken kommentar

Tripeiro. gillar detta.
  11. fredrikb

fredrikb Borgare

Jag gillar tonen. High five!

easy rider gillar detta.
  12. Peddjy

Peddjy Stadsbo

Från:
    Västerbotten
    Vart det inte nån som hittade en udda Panerai på en fleamarket och gjorde samma sak?

13. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Oj jävlar vad sjukt! I sommar får det nog bli en del loppisletande :)

Mårtenssons ur Brookfield