• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst fan är det Freeeedaaag!

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Efter en vända till Sundbyberg på lunchen så blir det den här som får sitta på handleden resten av dagen.
image.jpg
Denna Navitimerkopia hade jag inte sett tidigare!
Vad tar Sinn för den?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte samma, brukar Sinn kopiera på det viset? Trodde dom hade sitt eget formspråk :angel:
Jag är minst sagt förvånad. Inte vad jag förknippar med Sinn. Från det ena till det andra har jag ändrat inriktning på min 60-klocka. Det får räcka med ett tavelbyte på en av mina SS.:D
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag är minst sagt förvånad. Inte vad jag förknippar med Sinn. Från det ena till det andra har jag ändrat inriktning på min 60-klocka. Det får räcka med ett tavelbyte på en av mina SS.:D

Det finns en en enkel förklaring. Sinn Köpte rättigheterna till Navitimern när Breitling gick i konkurs 1978. När sen Breitling återupplivades började dom också att producera Navitimern. Dom stämdes av Sinn, som ju faktiskt ägde rättigheterna till den, men det gick aldrig till domstolsförhandling, då Sinn saknade dom finansiella musklerna som krävdes. Det är med andra ord Breitling som är skurkarna här ... ;)

Edit: Inte helt rätt ser jag i den eminenta länken ovan, men i princip rätt ... :D
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor

Det finns en en enkel förklaring. Sinn Köpte rättigheterna till Navitimern när Breitling gick i konkurs 1978. När sen Breitling återupplivades började dom också att producera Navitimern. Dom stämdes av Sinn, som ju faktiskt ägde rättigheterna till den, men det gick aldrig till domstolsförhandling, då Sinn saknade dom finansiella musklerna som krävdes. Det är med andra ord Breitling som är skurkarna här ... ;)

Edit: Inte helt rätt ser jag i den eminenta länken ovan, men i princip rätt ... :D


Visst är det kul med historia;) tack herrarna!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det finns en en enkel förklaring. Sinn Köpte rättigheterna till Navitimern när Breitling gick i konkurs 1978. När sen Breitling återupplivades började dom också att producera Navitimern. Dom stämdes av Sinn, som ju faktiskt ägde rättigheterna till den, men det gick aldrig till domstolsförhandling, då Sinn saknade dom finansiella musklerna som krävdes. Det är med andra ord Breitling som är skurkarna här ... ;)

Edit: Inte helt rätt ser jag i den eminenta länken ovan, men i princip rätt ... :D
Såna här inlägg är verkligen kul :)
 
Topp