• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst fan var det bättre förr när allt kommer omkring, ellé?!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul att man har sparat en del av klockorna på Kaplans Minneslista...

Har varit trogen medlem på Kaplans Auktioner sedan 1999, oftast har jag varit inne flera gånger i veckan och kollar runt! Har köpt på mig några klockor från dom också genom åren, före 2008 så missade jag flertalet auktioner då jag hade ett jobb där jag reste mycket utomlands och var ofta på sjön och hade inte tillgång till internet alla gånger. Och visst har man gråtit sig till söms många gånger när man insett att man missat någon godbit, och visst är det några gånger för mycket för att man skall känna sighelt lycklig Haha.

Men, men...pga det så har man sparat en och annan krona ut, men dessvärre förlorat flertalet kronor in också istället, men allt är relativt och det beror på hur man ser på saker och ting. Men kollar man på priserna, hur dom har stigit sedan jag började hänga på Kaplans så är det faktiskt några procent upp om du jämför med dagens priser du betalar idag. Lite kul, att i början av 2000-talet så var inte alls efterfrågan på vintage lika stor som det är nu idag, jag hoppas att jag minns rätt här.

Men av priserna att döma av bilderna/klockorna som jag lägger upp så kan det ha varit så, finns ju många gubbar på forumet så jag får säkert hjälp med detta och rätta mig ifall jag är ute och cyklar. Så följande klockor som är i toolwatch familjen har en intressant pris utveckling; kolla in bara 1675, 16750,16710, 1655, 1680, 16760, 5513 och 5508. samt två Omega en 376.0822 som jag gillar som fan och en klassisk Spedmaster från 1966.

Tänk om dessa priser var dagspriser på klockorna som vi handlar idag, jag vet att jag skulle ha handlat som en galning iaf. Vet att det inte går och tänka så här, priserna går upp/ner, efterfrågan på klockorna gör klockorna dyrare osv, men detta var mest som lite kul kuriosa och ett kul inlägg, M´key!


kaplans_zpsdecac0c0.jpg


kaplans2_zps3339067f.jpg


kaplans3_zps46793287.jpg


kaplans4_zpsea801b33.jpg







kaplans5_zps37489bd2.jpg


kaplans6_zps7965a433.jpg


kaplans7_zps012a6399.jpg


kaplans8_zpsb596cf1b.jpg


kaplans9_zpse692ab51.jpg


kaplans10_zps65c37dd5.jpg


kaplans11_zpsb14bb02c.jpg


kaplans12_zpsffe1f35f.jpg


kaplans13_zpsd03062c3.jpg


kaplans14_zps5cfc9f40.jpg



kaplans15_zps54891bd7.jpg


kaplans16_zps9edf899f.jpg


kaplans17_zps3c887251.jpg


kaplans1_zps419cb156.jpg
 

Sond

Patek
Kvalitetspost! Otroligt intressant. Har inte hunnit detaljstudera. Men när huset blir tyst smyger denna post fram...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Men visst blir man mörkrädd över priserna idag.. Framförallt på gilt-klockna som ökat snudd på tio gånger pengarna sen 2002.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej Af Sjodahl
Mycket interessant och informativ post. Måste bara fråga hur kommer det sig att du har sparade skärmdumpar från Hedenhös? Bara undrar av ren nyfikenhet.
Med vänlig hälsning
garfield
 

Jens

Greedo
Din tanke är god men en aning missvisande Af Sjodahl. Som Aurum skrev så är vintage Rolex hypad o det grövsta. Hade vi varit kloka och kunnat se in i framtiden så skulle vi köpt allt, både nytt och gammalt då det begav dig. Sist jag köpte en ny Rolex Sub så betalade jag strax under 25, det var 15-16 år sen. Jag betalde 12' för en speedmaster 93. Det låter billigt med dagens ögon mätt, men då var det ett ok pris.
Men, åter igen så var det synd att man inte hade en spåkula på den tiden! :)



J
 

Icaras

Rolex
Okej, jag köper gärna en 1675 och en pre-moon speedy för typ 25k o_O. Med sportrollarna tror jag att det i många fall är överhypeat just nu, några andra av rollarna och omegorna var nog snarare billiga då de såldes.
 
Topp