• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!

leicaphile

Panerai
Riktiga skojare, af sjödahl är garanterat inte ensam. De dricker skumpa och köper pälsmössor nere i borås för försnillade servicepengar. Förhoppningsvis väcker någon åtal snart, förhoppningsvis Rolex efter anonymt tips om en låtsas-ad.

Visst är detta en tråkig historia, men man ska nog inte hoppa till slutsatsen att det rör sig om någon form av organiserat bedrägeri.

Då ingen här vet vad som hände "bakom kulisserna" kan det t.ex. ha rört sig om att det blivit kommunikationsfel och ADn trodde de bara skulle byta ut de trasiga delarna, sedan hade butiken intrycket av att de gjort helservice. Sedan hanterades det uppenbarligen väldigt dåligt då problemen uppdagades, men har svårt att tänka mig att detta var något medvetet försök att scamma kunder.
 

Mr Chance

Kalmar
Mitt i denna trista historia dyker en annan upp i mitt minne, även den innehållandes Pagoldhs.

I en annan tid förtjänade (nåja) jag mitt levebröd i gröna kläder och bodde då nära Skövde. Jag hade, och har fortfarande kvar, en Sector som jag gick in med till Pagoldhs, ty den hade skit på insidan av glaset. Fick höra att eftersom den var vattentät till sådant djup (300 m) var det dubbelglas i den och smutsen satt mellan glasen. Därför kunde de inget göra.

Något år senare gick jag till annan urmakare som öppnade klockan, torkade bort skiten och återlämnade klockan till mig inom ett par timmar. Så Pagoldhs jobbvar inte så mycket värt. Då heller...
 

morrism

Audemars
Visst är detta en tråkig historia, men man ska nog inte hoppa till slutsatsen att det rör sig om någon form av organiserat bedrägeri.

Då ingen här vet vad som hände "bakom kulisserna" kan det t.ex. ha rört sig om att det blivit kommunikationsfel och ADn trodde de bara skulle byta ut de trasiga delarna, sedan hade butiken intrycket av att de gjort helservice. Sedan hanterades det uppenbarligen väldigt dåligt då problemen uppdagades, men har svårt att tänka mig att detta var något medvetet försök att scamma kunder.

Om du läser ovan så fick inte RDFG heller intyg på sin servade Rolex så det är ingen engångsföreteelse
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Visst är detta en tråkig historia, men man ska nog inte hoppa till slutsatsen att det rör sig om någon form av organiserat bedrägeri.

Då ingen här vet vad som hände "bakom kulisserna" kan det t.ex. ha rört sig om att det blivit kommunikationsfel och ADn trodde de bara skulle byta ut de trasiga delarna, sedan hade butiken intrycket av att de gjort helservice. Sedan hanterades det uppenbarligen väldigt dåligt då problemen uppdagades, men har svårt att tänka mig att detta var något medvetet försök att scamma kunder.

Det eventuella kommunikationsfelet borde då uppdagats när de 8.500 kr skulle fördelas...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Någon som kan garantera att Jälmers och Pagoldhs känner till denna tråden? Att ha en (inaktiv) registrerad användare behöver ju inte betyda att man är inne och läser.
Även om någon skulle mailat så kan ju sådant hamna i spam-filter eller längst ned i mailkorgen osv osv.

Att det skötts dåligt är ju en sak men tycker det är konstigt att två relativt stora "aktörer" väljer att inte svara på kritiken när det finns några hundra potentiella (och gamla) kunder här.

Edit: Nevermind... "Urmakarn sågs senast: Ser på tråd Visst skall man kunna lita på sin Urmakare!, 23 minuter sedan"
 

leicaphile

Panerai
Det eventuella kommunikationsfelet borde då uppdagats när de 8.500 kr skulle fördelas...

"Fördelas"? Det är inte direkt så att man som butik plockar in 8500 och sedan ser hur mycket som ska läggas undan för att betala för en extern tjänst. Jälmers lär få fakturor (per ärende, eller samlingsfaktura om de gör mycket business med ADn) och sitter de inte och stämmer av varje sådan är det inte helt uppenbart att något gått snett.

Som sagt, tvivlar på att detta är ett medvetet försök att scamma folk, då hade vare sig Jälmers eller Pagholds funnits så länge som de har. Men visst har de hanterat ärendet på ett väldigt dåligt sätt.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Någon som kan garantera att Jälmers och Pagoldhs känner till denna tråden? Att ha en (inaktiv) registrerad användare behöver ju inte betyda att man är inne och läser.
Även om någon skulle mailat så kan ju sådant hamna i spam-filter eller längst ned i mailkorgen osv osv.

Att det skötts dåligt är ju en sak men tycker det är konstigt att två relativt stora "aktörer" väljer att inte svara på kritiken när det finns några hundra potentiella (och gamla) kunder här.


Jälmers har bevisligen läst tråden, men har hittills valt att inte svara
 

morrism

Audemars
"Fördelas"? Det är inte direkt så att man som butik plockar in 8500 och sedan ser hur mycket som ska läggas undan för att betala för en extern tjänst. Jälmers lär få fakturor (per ärende, eller samlingsfaktura om de gör mycket business med ADn) och sitter de inte och stämmer av varje sådan är det inte helt uppenbart att något gått snett.

Som sagt, tvivlar på att detta är ett medvetet försök att scamma folk, då hade vare sig Jälmers eller Pagholds funnits så länge som de har. Men visst har de hanterat ärendet på ett väldigt dåligt sätt.

Tycker det är ganska uppenbart vad som hänt, 8500:- för en fulservice som till och med skulle kostat mindre hos en riktig AD. De tar in Rolex-klockor genom att skylta med varumärket och sedan låta en annan serva och ta ut mellanskillnad. Inte OK för Rolex.
 

leicaphile

Panerai
Tycker det är ganska uppenbart vad som hänt, 8500:- för en fulservice som till och med skulle kostat mindre hos en riktig AD. De tar in Rolex-klockor genom att skylta med varumärket och sedan låta en annan serva och ta ut mellanskillnad. Inte OK för Rolex.

Det enda som är "uppenbart" är att de tagit betalt för en service, anlitat en AD, och kunden har inte fått en helservad klocka. Om detta skett pga klantighet, dålig kommunikation, eller med uppsåt är det ingen här som vet. Tycker bara det är bättre att vänta och se om det finns en förklaring innan man målar fan på väggen och anklagar folk för bedrägeri.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det enda som är "uppenbart" är att de tagit betalt för en service, anlitat en AD, och kunden har inte fått en helservad klocka. Om detta skett pga klantighet, dålig kommunikation, eller med uppsåt är det ingen här som vet. Tycker bara det är bättre att vänta och se om det finns en förklaring innan man målar fan på väggen och anklagar folk för bedrägeri.

Är böjd att hålla med.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Det enda som är "uppenbart" är att de tagit betalt för en service, anlitat en AD, och kunden har inte fått en helservad klocka. Om detta skett pga klantighet, dålig kommunikation, eller med uppsåt är det ingen här som vet. Tycker bara det är bättre att vänta och se om det finns en förklaring innan man målar fan på väggen och anklagar folk för bedrägeri.

Hur länge tycker du att de inblandade ska behöva vänta på en förklaring?
 

morrism

Audemars
Det enda som är "uppenbart" är att de tagit betalt för en service, anlitat en AD, och kunden har inte fått en helservad klocka. Om detta skett pga klantighet, dålig kommunikation, eller med uppsåt är det ingen här som vet. Tycker bara det är bättre att vänta och se om det finns en förklaring innan man målar fan på väggen och anklagar folk för bedrägeri.

Så du menar att de:
1: råkar skriva att de servar Rolex samt använder Rolex logga av misstag
2: råkar glömma byta packningar
3: råkar glömma byta olja
4: råkar glömma skriva ut garanticert
5: råkar ta 3000 mer betalt
6: råkar glömma ge puonti 2 års garanti och istället ger 1 år
7: råkar missa skriva ut vad som är bytt på klockan
8: Bara har en dålig dag när de vid 2 tillfällen blir kontaktade

Allt detta utan uppsåt och bara av misstag

Det låter jävligt långsökt...
 

leicaphile

Panerai
Så du menar att de:
1: råkar skriva att de servar Rolex samt använder Rolex logga av misstag
2: råkar glömma byta packningar
3: råkar glömma byta olja
4: råkar glömma skriva ut garanticert
5: råkar ta 3000 mer betalt
6: råkar glömma ge puonti 2 års garanti och istället ger 1 år
7: råkar missa skriva ut vad som är bytt på klockan
8: Bara har en dålig dag när de vid 2 tillfällen blir kontaktade

Allt detta utan uppsåt och bara av misstag

Det låter jävligt långsökt...

Alternativ B är att ett företag som har funnits sedan 1924 och drivits av nuvarande ägare 18 år livnär sig på att lura folk, vilket jag hoppas inte är fallet. Men som sagt, vi får se om de har något att bidra med i tråden som kan förklara situationen. Tills vidare är det bara spekulationer angående vad som skett som vi inte känner till.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Så du menar att de:
1: råkar skriva att de servar Rolex samt använder Rolex logga av misstag
2: råkar glömma byta packningar
3: råkar glömma byta olja
4: råkar glömma skriva ut garanticert
5: råkar ta 3000 mer betalt
6: råkar glömma ge puonti 2 års garanti och istället ger 1 år
7: råkar missa skriva ut vad som är bytt på klockan
8: Bara har en dålig dag när de vid 2 tillfällen blir kontaktade

Allt detta utan uppsåt och bara av misstag

Det låter jävligt långsökt...

Absolut väldigt långsökt, men är det så att en av urmakarna finns på forumet och har tagit del av detta låt honom svara. Kommer det inte ett svar under dagen så är det riktigt riktigt illa.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Att Jälmers nu har varit inne och läst tråden, och sedan valt och inte kommentera är riktigt obegripligt och fegt. Bra kundbemötande är ju otrolig viktig i den här lilla bransch, särskilt med ett så exklusivt märke som Rolex.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
lustigt att du kan veta hur de tycker...
Hade varit intressant att få deras bild av det, men nu är det liksom för sent. Blir ju ofta drev här men i det här fallet är det ju befogat.
Och vad skulle de skriva som skulle få dem att framstå i bättre dager??
Nä, en stor fet pudel är väl det enda som hjälper...
De har ju vad jag förstår gjort det tydligt till af sjodahl vad de tycker. Uteblivet ansvar och att inte ta situationen på allvar, att de skyller på att Rob E är petiga, samt att de är ovilliga att kompensera talar sitt tydliga språk.
 

Maro

Audemars
Att Jälmers nu har varit inne och läst tråden, och sedan valt och inte kommentera är riktigt obegripligt och fegt. Bra kundbemötande är ju otrolig viktig i den här lilla bransch, särskilt med ett så exklusivt märke som Rolex.

Ja det kan jag hålla med om, förstår inte heller varför dom inte gör ngt åt det. Finns nog iofs inte så mycket som skulle göra denna soppa ok längre.. Jag kommer varken rekommendera eller lämna ngt där vad som än sägs här tyvärr!
 

Maro

Audemars
De har ju vad jag förstår gjort det tydligt till af sjodahl vad de tycker. Uteblivet ansvar och att inte ta situationen på allvar, att de skyller på att Rob E är petiga, samt att de är ovilliga att kompensera talar sitt tydliga språk.

Stör mig sönder på att dom säger petiga!! Vem fan vill inte ha den bästa servicen man kan få när man betalar mycket pengar för den.. Åhh sjunker som en sten!
 

pnt

Rolex
2-Faktor

Funkar väl som med bilservice antar jag? Antingen lämna bilen till auktoriserad handlare för service eller verkstan på hörnet om man vill det. Jälmers är ju i detta fall verkstan på hörnet som försökte fixa till bilen men hade inte verktygen för det och bad en auktoriserad handlare lösa det istället. Utfallet av vad ADn gjorde (inte gjorde) var i detta fallet inte så lyckat.
 

POO

Panerai
De har ju vad jag förstår gjort det tydligt till af sjodahl vad de tycker. Uteblivet ansvar och att inte ta situationen på allvar, att de skyller på att Rob E är petiga, samt att de är ovilliga att kompensera talar sitt tydliga språk.


De erbjöd sig faktiskt att ta tillbaka klockan enligt ts.
 

plattfot

Rolex
Riktigt trist historia Sjödahl. Någon har verkligen trampat i klaveret.

Att inte någon av de inblandade urhandlarna/urmakarna kommenterat, ännu - även om man varit inne och läst, kan ha en naturlig förklaring. Jag hade velat varit förberedd och påläst innan jag hade kastat mig in i diskussion med 5 000 uppretade forummedlemmar. Tämligen säker på att en förklaring kommer, i någon form.
 

CLT

Rolex
Men har Jälmers ens rätt att serva Rolex är min fråga. Vad har de för koppling till Rolex? Har de någon koppling alls?
Rätt har dom väl att serva rolex. Frågan är ju bara om dom kan, har rätt verktyg och rolex delar. Och svaret på det är ju ganska tydligt. Dom kan inte, så jobbet får lämnas vidare.
Måste ju vara lättare för Jälmers att inte ta åt sig jobb dom själva inte klarar av...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Rätt har dom väl att serva rolex. Frågan är ju bara om dom kan, har rätt verktyg och rolex delar. Och svaret på det är ju ganska tydligt. Dom kan inte, så jobbet får lämnas vidare.
Måste ju vara lättare för Jälmers att inte ta åt sig jobb dom själva inte klarar av...


De kan ju lämnat vidare till Pagholds med beskrivningen att bara fixa visarväxeln?
Känns som ett troligt resonemang? Det tycker ju antigen på fel verktyg, inte tillgång till delar alt kunskap.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De kan ju lämnat vidare till Pagholds med beskrivningen att bara fixa visarväxeln?
Känns som ett troligt resonemang? Det tycker ju antigen på fel verktyg, inte tillgång till delar alt kunskap.
Varför försöker man marknadsföra en koppling till Rolex som man inte kan stå för? Och varför skickar man bara inte vidare kunden till en firma som har en riktig koppling till Rolex? Luktar illa tycker jag.
 
Topp