Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Visst tusan fixar man lättare polering själv!

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Affe, 7 maj 2014.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Passade på att polera klockan jag köpte igår när jag ändå skulle kolla hur urverket såg ut. Så fram med lite våtpapper, 600 skall nog göra susen. Passade även på att polera glaset med lite Autosol . Blev en förbättring än innan iaf tycker jag nog.

http://klocksnack.se/threads/dÅ-var-det-dags-paketöppning-av-en-icke-rolex-klocka-till.23604/

Före.

Våtpapper 600 borde göra susen.

Efter några minuters putsande och slpipande så...

Så är resultatet OK

Efter. Resultatet känns helt OK, dom större jacken i boetten får vara kavar.

Polerade klockan runt om och resultatet är som på bilden, även bakboetten och bandhornen på undersidan. Tyvärr ficka jag aldrig till så jag kunde se urverket, blir att köpa hem lite grejer så man kan vara med i matchen. Men fram tills dess så får locket allt var på.

Peddjy, Ekmikael, vonbahr och 5 andra gillar detta.
  2. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Blev bra! Kul att du provade själv ;)

Affe gillar detta.
  3. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Slipade du den med bandet på? :eek:

Blev ju riktigt bra det där.

Affe gillar detta.
  4. garfield

garfield Friends of KS

Blev ju riktigt bra! Snyggt jobbat!

Affe gillar detta.
  5. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Snyggt jobbat. Hur tycker du det fungerar att polera glaset med Autosol? Funderar på om man ska ge sig på det själv, har en eller två klockor som skulle behöva få glaset lite polerat, eller lämna in till urmakare.

Affe gillar detta.
  6. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Hehe...Nej, kom på när jag var klar att man kanske skulle tagit några bilder på poleringen :D, var för lat för att ta bort badet igen.

7. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Riktigt bra resultat :)
    Snyggt.

8. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Tack!

Mw79 Är det lätt repigt då funkar det bra, är det lite värre så får du gå på väldigt fint våttpapper 600 eller finare. Sen är det bara att köra igång.

9. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Inte för att resultatet blev dåligt på något sätt, men rekommenderar starkt en roterande Scotch-Brite borste framför sandpapper. Har provat bägge och borsten är snabbare, enklare att hantera och ger bättre resultat. Men den är rätt dyr. Resultatet blir dock kalas med den.