• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visst tusan fixar man lättare polering själv!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Passade på att polera klockan jag köpte igår när jag ändå skulle kolla hur urverket såg ut. Så fram med lite våtpapper, 600 skall nog göra susen. Passade även på att polera glaset med lite Autosol . Blev en förbättring än innan iaf tycker jag nog.

https://klocksnack.se/threads/dÅ-var-det-dags-paketöppning-av-en-icke-rolex-klocka-till.23604/

Före.
om9_zps6133ed9e.jpg



Våtpapper 600 borde göra susen.
om6_zps8f9e613c.jpg


Efter några minuters putsande och slpipande så...
om7_zps42d1d336.jpg


Så är resultatet OK
om8_zpsc686c9a7.jpg


Efter. Resultatet känns helt OK, dom större jacken i boetten får vara kavar.
om10_zpsb48b0b32.jpg


Polerade klockan runt om och resultatet är som på bilden, även bakboetten och bandhornen på undersidan. Tyvärr ficka jag aldrig till så jag kunde se urverket, blir att köpa hem lite grejer så man kan vara med i matchen. Men fram tills dess så får locket allt var på.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Snyggt jobbat. Hur tycker du det fungerar att polera glaset med Autosol? Funderar på om man ska ge sig på det själv, har en eller två klockor som skulle behöva få glaset lite polerat, eller lämna in till urmakare.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Snyggt jobbat. Hur tycker du det fungerar att polera glaset med Autosol? Funderar på om man ska ge sig på det själv, har en eller två klockor som skulle behöva få glaset lite polerat, eller lämna in till urmakare.


Tack!

Mw79 Är det lätt repigt då funkar det bra, är det lite värre så får du gå på väldigt fint våttpapper 600 eller finare. Sen är det bara att köra igång.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Inte för att resultatet blev dåligt på något sätt, men rekommenderar starkt en roterande Scotch-Brite borste framför sandpapper. Har provat bägge och borsten är snabbare, enklare att hantera och ger bättre resultat. Men den är rätt dyr. Resultatet blir dock kalas med den.
 
Topp