• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viva la Mexico

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu ska detta INTE bli en reseblogg eller dylikt, utan enbart lite bilder och en hyllning till klockintresset.
Jag har varit på min första solsemester sedan 90-talet. Jag är nämligen av den klenaste svenska varianten.
-Den varianten som efter solning blir röd, förbannad och därefter vit igen.
Detta har lett till att jag år efter år efter år tvingat min numera fru att resa till storstäder istället för stränder. Vi har besökt Hong Kong, NY, Las Vegas, USAs västkust, Tokyo, Peking osv osv. Allt för att slippa solen. Denna gången tänkte vi testa något nytt, så vi begav oss till en liten ö utanför Mexicos kust, där det enbart finns sandvägar med golfbilar, stränder, lite restauranger och ja, stränder.

Det hela började dock i klockornas tecken då jag i byrålådan på första hotellet i Cancun hittade en bok om mekaniska klockors historia. Boken innehöll diverse sprängskisser och märkeshistorier PÅ SPANSKA... :cry:

mex5.jpg


Därefter bar det av till ön där det var rodel-läge i två veckor.
mex1.jpg


Som tur var tog jag i alla fall med mig två klockor. Min trotjänare sumon och mitt senaste tillskott.
Lite nöjd blev jag i alla fall att jag hade en kamera att leka med och JohnR, som gärna mottog en recension till Otv om min nya Citizen full lume. Planen var att spela in den på stranden, men orkanvindar (från Sandy) tvingade mig till hängmattan.

mex2.jpg

mex4.jpg

mex3.jpg

DSC_0894_190DSC_0894.jpg

DSC_0310_191DSC_0310.jpg

DSC_0858_192DSC_0858.jpg

DSC_0893_193DSC_0893.jpg


Kontentan blir i alla fall att jag kan överleva en strandsemester så länge det finns internet, KS, en kamera och Otv.
Efter några dagar gillade jag det till och med. :shock:
Nu blir det tillbaka till verkligheten, men med en ändring. Ett beslut är fattat. I Januari/Februari blir det en mm300.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sådana här bilder borde förbjudas när det regnar och är +2 här hemma. :)
 
Topp