• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok Amphibia stannar?

Måberg

Panerai
Har en Vostok Amphibia som stannar lite som den vill.
Verkar inte spela någon roll åt vilket håll tavlan är (dvs om klockan är som vanligt på armen, upp och ner osv).
Skakar jag igång den så går den som den ska i några minuter sen stannar den och hoppar igång om jag skakar den igen men sen dör den snart igen.

Då klockan ju inte är värd många kronor känns det kanske inte värt att lägga några större summor på att åtgärda den, men har ni kunniga hemmafixare här inne koll på vad det kan vara som knasar sig och om det är lönt att fixa?
Tycker ändå det är en "kul" bad-beater inför sommaren :)
 

Måberg

Panerai
Urverket kräver nog en service helt enkelt. Tvätt, nya oljor och lite kärlek. Eventuellt att någon del behöver bytas för att den skall ticka på bra men det är omöjligt att veta utan att öppna den.

Jag tror du är skyldig oss en bild på den också :)
Får kika på vad det skulle landa på, någon hemmafixare här som är sugen? :)

Återkommer med bild på klocka och urverk ikväll om jag hinner öppna den ;)
 

Måberg

Panerai
Ja jäklar ja, för många bollar i luften!


2017-04-28 20.14.46.jpg
2017-04-28 20.15.15.jpg
 

Måberg

Panerai
Riktigt fin med den blå vridringen. Är det "orginal" eller har du moddat lite? Vad det gäller verket skulle jag nog köpa nytt på meranom för 35$. Svårt att få den servad billigare.
Tackar! Ja det är just färgen som gör att jag vill fixa den egentligen :) Tror den kommer från typ am watches eller vad det hette, följde med när jag köpte den här på KS.
Ja det jag misstänkte, får spana in det då, tack :)
 
Topp