Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Vostok Amphibia

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av mrt4, 22 oktober 2014.

1. mrt4
    Trådstartare

mrt4 Stadsbo

Ett stycke rysk kultklocka ute till försäljning eller byte.

Ålder: Okänd, men skulle tro 90 eller 2000 tal.

Skick: Mycket bra! Knappt någon repa eller märke. Någon lite obetydlig prick på urtavlan, men ingen skada. Ser du något på bilderna så är det reflektioner vågar jag lova.

Glas: Plastglas i princip som nytt, något ytligt spår som går bort med tandkräm

Funktion: Mycket bra! Lång gångreserv och håller tiden inom +- 15 sek om dagen, oftast bättre. Växlar datum prick klockan 12. Påstås vara vattentät till 200 meter vilket jag INTE prövar. Men kronan skruvar perfekt och jag har duschat med den utan problem.

Armband: Säljes head only, eller på det slitna 20mm natot jag slängde på på bilderna. Boetten tar annars 22mm band.

En pålitlig klocka jag burit flera veckor i sträck.

Allmän info om Vostok Amphibia klockorna.

Kronan ÄR sladdrig och speciell i känslan, det är alltså inget fel på den, ni som ägt en vet vad jag menar. Personligen tycker jag det är charmigt!

Klockan saknar quickset dvs det kan ta lite tid att ställa om datumet om du kommer i otakt. Åter igen charmigt :)

En länk med lite mera intressant info: http://www.hodinkee.com/blog/vostok-amphibia

Mitt Pris: 350 svinbilliga kr inklusive vanlig post i vadderat kuvert eller f2f i soliga stockholm.
    Alternativt ett byte mot vad som helst egentligen, men kikar lite extra efter ett 18mm läder som gärna är lite tjockt, eller kanske ett bund? Hit me!

Retur: Blir du missnöjd för 350kr så äter jag upp min hatt. Men självfallet får du ändra dig inom 24 timmar. Men då får du stå för frakten.

Referenser: http://klocksnack.se/threads/mrt4.13122/

Mvh Robin

Baconpastej och Seikosthlm gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps