Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vostok! Bang för pengarna.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Crowolf, 16 januari 2013.

1. Crowolf

Crowolf Guest

Fick hem den här. Present till kollegan men fan vad sugen jag blir själv. 67 dollar, snacka om mycket för stålarna.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bifogade filer:

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Bra value for money!

Har denna, men jag har spräckt glaset på den...

Bifogade filer:

3. carlanton

carlanton Biskop

Kollade på Vostok i St Petersburg, tror priserna låg på runt 4000 kr i turistområdena... Inte jätteroliga klockor, men de har en viss sovjetisk charm.

Är man intresserad av sovjetiska klockor och kameror bör man åka till marknaden utanför uppståndelsekyrkan. Fortfarande sjuka överpriser, men vet man vad saker är värda och kan man ryska är det lungt.

4. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    4k!!?? Loco!

Jag köpte min för typ 1k på nätet. De billiga scubadude-varianterna ligger väl på knappt en femhundring...

Men det är klart...vill man ha den fysiska köpupplevelsen så får man betala premium! :mrgreen:

5. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

:lol: :lol: :lol: räddade min VAB-morron...

...exakt... support your local AD!

6. Viggen

Viggen Guest

Hur bra är dessa klockor?

Har vart lite småsugen på att investera i en Vostok, mest för skojs skull. Då Kalashnikovs egna klockor är lite för dyra för mig. :lol:

7. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö

Bifogade filer:

8. Viggen

Viggen Guest

Tack daviden!

Rolig film, tror att mitt sug ökade lite mer nu. :)

9. Mina gamla, borta nu...

10. Viggen

Viggen Guest

Den jag tittade på är inte riktigt samma som dessa ur. Vostok Europe Rocket N1 Automatic.

11. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Min bror köpte två st. Vostok för ett tag sen, beställde dom helt nya, ser ut att vara samma modell fast med länk. Länken var verkligen billig om man säger så, kändes som den var gjord av aluminiumfolie eller nåt ;)
    Efter nån månads användande av den ena så började den skramla inuti så jag tog av boettlocket och såg att hela rotorn hade lossat, men skruven som håller den på plats låg kvar så det var bara att sätta tillbaka sen funkade den fint igen. När det gäller tidhållningen verkar dom vara bra, tror att den som rotorn lossade på hade dragit sig typ ett par min på ca en månad så det är väl ok. Han jobbar visserligen delvis som dykare men har nog inte vart nere på nåt djup direkt med den men en dusch och bad i simhall klarar den i alla fall

12. China

China Guest

Vostoks militärur har visserligen en trevlig design, och riktigt risiga "low level" kan ha sin charm. Mina egna erfarenheter är att kvalitetskontrollen inte är den bästa, däremot så vet jag inte om man skärpt sig på senare år. Mina klockor bytte jag till mig för några paket Marlboro innan Sovjetunionens upplösning, samtliga ex var ganska mediokra. T.ex. så lossnade kronaxeln på två klockor efter en vecka, och en del verk gav upp efter några dagar. Kanske rörde det sig om skräp som hittat ut bakvägen från fabriken...

13. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Min Boctok. Sovjettillverkad charmig arbetshäst inköpt för några hundralappar. Snygg grön tavla. För några år sedan så trillade lysmassan loss från timvisarens yttre del och försvann bakom tavlan in i urverket. Tickar trots detta på utan problem och med bra tidhållning :)

Investerade 40 kr i originallänken. Sämst spenderade 40 kr någonsin :cry:

Bifogade filer:

14. wwjbd

wwjbd Bonde

Från:
    Bästkusten
    Jag har två vostok en lite äldre 70 eller 80 talet tror jag. Samt en nyare och jag är grymt nöjd med båda två. De känns verkligen ryska! :D

15. Jimmy85

Jimmy85 Bonde

Från:
    Stockholm
    Även jag har två stycken vintage Vostok (kommandarskie?), är supernöjd, har även några Poljot´s och några raketa också.
    Min uppfattning om dom ryska uren är att kvaliten är riktigt bra, ungefär som slitstarka pansarvagnar som är byggda för att hålla i all evighet. Detta gäller äldre ur byggda på sovjettiden. Nyare ryska ur har jag ingen egen erfarenhet av.
    ska se om jag kan få upp lite bilder vid senare tillfälle.

16. Crowolf

Crowolf Guest

Har själv den här:

Vad vet ni om den? Vet inte ett skit själv.

Poppe

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bifogade filer:

17. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    +1 på den, länken kändes overklig och är otroligt oskön. :)

Bättre blev det när ett nato slängdes på och så ser den ut nu:

18. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ariste, den blev ju helfräzch på Nato :) Hur brett?

19. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Vad snygg den var med orange tavla. Saknar en orange klocka i samlingen, kanske får bli en ryss till...

20. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Tackar, 18mm har denna Vostoken och ävn bandet...:)

21. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Tackar, köpte en gul till sambon och en orange till mig...båda är nöjda men hon envisas med kräplänken...:)

Mårtenssons ur Brookfield