• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Europe erfarenheter?

Buckshot

Panerai
Finns det någon som har köpt en klocka av det Litauen baserade företaget? Jag har beställt en Anchar Submarine Chrono Line och har sökt lite, men det verkar inte vara många som har köpt dessa klockor. Det som fick mig att beställa var designen och att det är klockor som är ganska ovanliga.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft ett par. Tycker det är småtokiga och håller helt ok kvalitet. Kanske inget för mig egentligen (har inte kvar dem) men det är, enligt min mening, bra klockor för pengen. :)
 

Rick_Hard

Omega
Jag har precis beställt en N1 Rocket. Dimper nog ner nu i veckan. Det jag har hittat om dom på nätet så verkar det vara bra klockor. Man hoppas iallafall att den är bättre än N1 raketen som den är inspirerad av. Den kom nämligen aldrig upp i rymden.
 

MartinMyhrman

Breitling
Nu har jag varit inne och läst på detta forum X antal gånger, tänkte att jag faktiskt skulle tillföra något för intresserat folk.
Jag själv köpte en Vostok-Europe Gaz-14 limousine dualtime för snart ett halvår sedan. Ska jag vara ärlig så blev det denna för att jag romantiserar rysk mekanik och för att budgeten inte riktigt räcker till för de Schweiziska klockor jag egentligen skulle vilja ha. Som många säkert vet är Vostok-Europe baserade i Litauen men i just denna modellserie är urverket ett 2426 VE urverk från ryska Vostok (det sitter annars japanska myota-verk i många av V-E:s klockor).

Nu till mina tankar om klockan (tänk på att jag faktiskt aldrig ägt ett automatiskt ur innan).
Fördelar
- Kvaliteten känns riktigt bra
- En fröjd för ögat, trots roséguldet.. (subjektiv åsikt, jag vet)
- Jag trivs bra med tyngden och storleken (kan vara lite stor för er med vekare handleder)
- Priset

Nackdelar
- Håller inte tiden perfekt, kan märka att den går flera minuter fel helt plötsligt (möjligt att det har att göra med hur jag rör armen eller så är det kanske en vanlig sjukdom på klockor utan Tourbillon? )
- Roséguld (fyy, subjektivt, hehe)

Jag är i alla fall väldigt nöjd med klockan och det faktum att den inte kostade mig en arm. Tilläggas bör att den såldes hos Klockmaster i Västerås, denna butik ägs av samma person som Nymans ur och de tar då inte heller in något med dålig kvalitet.
Kom gärna med konstruktiv kritik och åsikter!
Jag tänkte att detta inlägg kunde vara till nytta för någon som går i köptankar precis som jag gjorde.
12181823_10153189316558597_1609795796_n.jpg
12180208_10153189316483597_1272925620_n.jpg
 
Senast ändrad:

Aelgen

Omega
Nu har jag varit inne och läst på detta forum X antal gånger, tänkte att jag faktiskt skulle tillföra något för intresserat folk.
Jag själv köpte en Vostok-Europe Gaz-14 limousine dualtime för snart ett halvår sedan. Ska jag vara ärlig så blev det denna för att jag romantiserar rysk mekanik och för att budgeten inte riktigt räcker till för de Schweiziska klockor jag egentligen skulle vilja ha. Som många säkert vet är Vostok-Europe baserade i Litauen men i just denna modellserie är urverket ett 2426 VE urverk från ryska Vostok (det sitter annars japanska myota-verk i många av V-E:s klockor).

Nu till mina tankar om klockan (tänk på att jag faktiskt aldrig ägt ett automatiskt ur innan).
Fördelar
- Kvaliteten känns riktigt bra
- En fröjd för ögat, trots roséguldet.. (subjektiv åsikt, jag vet)
- Jag trivs bra med tyngden och storleken (kan vara lite stor för er med vekare handleder)
- Priset

Nackdelar
- Håller inte tiden perfekt, kan märka att den går flera minuter fel helt plötsligt (möjligt att det har att göra med hur jag rör armen eller så är det kanske en vanlig sjukdom på klockor utan Tourbillon? )
- Roséguld (fyy, subjektivt, hehe)

Jag är i alla fall väldigt nöjd med klockan och det faktum att den inte kostade mig en arm. Tilläggas bör att den såldes hos Klockmaster i Västerås, denna butik ägs av samma person som Nymans ur och de tar då inte heller in något med dålig kvalitet.
Kom gärna med konstruktiv kritik och åsikter!
Jag tänkte att detta inlägg kunde vara till nytta för någon som går i köptankar precis som jag gjorde.
12181823_10153189316558597_1609795796_n.jpg
12180208_10153189316483597_1272925620_n.jpg

Cool klocka! Får man fråga vad en sån gick på hos Klockmaster?
 

MartinMyhrman

Breitling
Det är lite konstigt att den inte säljer så bra i Sverige. Kanske klockorna upplevs som för stora?
Jag har faktiskt inte en aning, jag tycker att V-E överlag har rätt snygga klockor, även om inte alla är för mig. Den på bilden är 43 mm, vilket passar väldigt bra på mig. (Fast kan folk köpa Diesel borde inte V-E vara några problem ^^) Rätt synd att de ska sluta med återförsäljare i Sverige faktiskt.

Cool klocka! Får man fråga vad en sån gick på hos Klockmaster?
Tack! Vanliga priset låg på 3800 har jag för mig, jag betalade 50% av det. Surfa in på Klockor.nu så har de några kvar av V-E om du vill kolla, jag tror till och med att de hade någon modell kvar med ryskt urverk. (Sidan klockor.nu drivs av Nymans och Klockmaster v-ås)
 

MartinMyhrman

Breitling
Absolut! Sen ska väl sägas att Myota-verken absolut inte är skit, men för mig är det en annan känsla med ett ryskt urverk, haha (jag skyr det vanliga)
Om det nu är ryskt, jag ska väl erkänna att jag inte är 100% säker.
 
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag har faktiskt inte en aning, jag tycker att V-E överlag har rätt snygga klockor, även om inte alla är för mig. Den på bilden är 43 mm, vilket passar väldigt bra på mig. (Fast kan folk köpa Diesel borde inte V-E vara några problem ^^) Rätt synd att de ska sluta med återförsäljare i Sverige faktiskt.


Tack! Vanliga priset låg på 3800 har jag för mig, jag betalade 50% av det. Surfa in på Klockor.nu så har de några kvar av V-E om du vill kolla, jag tror till och med att de hade någon modell kvar med ryskt urverk. (Sidan klockor.nu drivs av Nymans och Klockmaster v-ås)
Kollade snabbt klockor.nu. Dom verkar vara väldigt stora. vad är det för storlek på din?
 

Buckshot

Panerai
Efter 2+ år så funkar den fortfarande. :p Fast jag har ju ett ex med 6s30 miyota verk ;) Det finns inte att anmärka på, mer än möjligen: Vridringen är inte helt hundra. Om man tappar med fingern mellan 5 0ch 9 så hör man att den glappar lite. Läderarmbandets hällor vandrar iväg så man får skjuta tillbaka dom titt som tätt. Eftersom bandinfästningen är speciell så får jag nöja mig med gummi och läderbanden som följde med klockan. Jag var lite orolig för hur PVD-beläggningen skulle se ut efter ett tag men än så länge är den felfri. Jag kan rekommendera modellen om man har handled för att bära en 48mm.:)
Finns att köpa här men till ett helt annat pris än när jag köpte på klockor.nu utförsäljning 3100kr
https://meranom.com/en/vostok-europe/anchar/vostok-europe-watch-anchar-mens-diver-6s30-5104185.html
Edit: Slutsåld
 
Topp