Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

vostok klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av rysswatch, 2 april 2015.

1. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

Tja skulle vilja veta mera om min vostok klocka tacksam för info :)

Bifogade filer:

2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    eriksson850 gillar detta.
  3. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Jag gillar ryssdinkor och har ett gäng själv, men den där var så sjukt ful att jag vill ha den extra mycket! :D

rysswatch och eriksson850 gillar detta.
  4. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Att det inte är någon text nere vid kl6 tror jag betyder att den måste ha tillverkats någon gång efter sovjets fall, alltså tidigt 90-tal. Annars brukar det stå att den är gjord i CCCP (sovjet) eller России (Ryssland).

5. Spindel

Spindel Biskop

Jag tycker nästan det ser ut som tavlan är målad för hand i efterhand. Men jag kan noll om Vostok så någon som vet mer får säga något innan jag sätter grillor i huvudet på TS :p

6. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Det är en Komandirskie klocka!:) Det var vanligt att Vostok fick order från fabriker att tillverka företags-emblem! Klockan är tillverkad i börja av 90-talet (93-94) Kan tyvärr inte tyda vilket företag, min gissning är helt klart att den är ok. Texten över klockan 6 ser mysko ut, men med det sagt så var många tryck mycket slarvigt gjorda och i en liten produktion till fabriker (anställda) Trycket vid klockan 12 ser helt ok ut! Det kan vara så att texten över klockan 6 är en personlig detalj. Som helhet är klockan dock helt riktig!

Om du har möjlighet att fotografera baksidan av klockan så är det lättare att datera! I klockan skall det sitta ett 2414 verk (datum)

Här under är en från min samling från en helikopterfabrik med samma tavelvariant som din!

Kul klocka!

DSCF1491.JPG

OBRKV, rysswatch, Hubbatix och 1 annan gillar detta.
  7. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

Här är bilder på baksidan. 1428049148792414027186.jpg 1428049148792414027186.jpg

8. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Ser helt ok ut! Väldigt sliten dock! Som du ser är boetten i metall och boettlocket i stål!

9. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

Vad betyder 223144 ??

10. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland

Inget alls! Ett serienummer som inte har något med klockan i sig att göra! Enbart en del i produktionen!

11. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

Okej då vet jag lite mera om denna klocka tack så mycket för alla svar .

Fixoflex gillar detta.
  12. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

Ja vad vill du ge för den hehe

13. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

1428062235475-1951247206.jpg 1428062235475-1951247206.jpg 1428062302427-1731108036.jpg vill gärna byta min certina mot någon schysst rysk klocka

14. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tror att det finn en hel tråd i vintagedelen, finns mycket info där

rysswatch gillar detta.
  15. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

14281507903041392608923.jpg här är min andra vostok börjar gilla dom . skulle vilja få tag på den mod som användes o rymden . är det någon som vet nått om den ???

16. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    rysswatch gillar detta.
  17. rysswatch
    Trådstartare

rysswatch Torpare

Mårtenssons ur Brookfield