• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vrider ni upp era klockor?

sveol

Cartier
Om jag har tid / kommer ihåg så gör jag det på morgonen. Nu växlar jag bara mellan 3 klockor så brukar inte vara något problem dock ;-)
 

JE89

Cartier
Om jag kommer ihåg det, oftast glöms det och då låter jag dom stå tills nästan gång dem ska användas
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Nöjet att få dra upp sin klocka manuellt är en av de stora behållningarna med att vara klockägare.

De två klockor (Orienter) jag oftast växlar mellan dras regelbundet upp för hand.

Jag drömmer om att få äga ett renodlat manuellt ur.
 

fc2

Rolex
Brukar faktiskt inte dra upp mina automatare annat än lite i början när de legat. Sedan får de dra upp sig när jag använder de.
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Ja. När SMP:n inte använts så skruvar jag upp den runt 20 vrid, sedan får armen göra resten. SMP:n klickar när den är fullt uppdragen.
 

Kugghjul

Panerai
Jag vill tillägga att jag inte tror att screw down crowns är specade för att bli ur och i skruvade varje dag i 5 år, mellan servicearbeten, då man ju ofta byter krona och kronhals (eller vad det nu heter). Vad säger ni?
 
Topp