• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vridit sönder klockan?

Carl.Ny

Breitling
Hej

Har nyligen införskaffat min en Omega cal 266 från ca 50-talet. När jag började vrida upp klockan till en början vred jag enbart fram och tillbaka tills den började bli lite trögare och slutade då. Nu har dock "kronan"? blivit jättetrög och går knappt att vrida. Kronan har även gängat ur så man kan ta av kronan om man skruvar bakåt. Hoppas den inte blivit förstörd! Hur ska jag rädda den?

http://img.tradera.net/images/499/192077499_db3629c6-96b8-4502-aea3-ff3e4f7376db.jpg

Tack på förhand
Mvh
Calle
 

Bilagor

  • Omega 265.jpg
    Omega 265.jpg
    80.2 KB · Visningar: 151

Jonte73

Audemars
Sen har vi ju flera duktiga här inne , har du tur kanske någon av dem kan kolla
på klockan.

De hör nog av sig i tråden ;)
 

rogart-63

Patek
Låter som en service behövs . Sen har ju kronan släppt från bommen .Kanske för att den går trögt . Men om du gängar på kronan ska det ändå gå att dra upp klockan till det tar stopp .Då bommen och kronan är högergängade . Men det ska inte gå särskilt trögt .
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Låter som en service behövs . Sen har ju kronan släppt från bommen .Kanske för att den går trögt . Men om du gängar på kronan ska det ändå gå att dra upp klockan till det tar stopp .Då bommen och kronan är högergängade . Men det ska inte gå särskilt trögt .


+1 på den.

Om inte bommen eller kronan är trasiga så borde det gå att fästa kronan vid bommen igen med lite loctite.
 
Topp