• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Vulcain - 50s Presidents’ Chronograph Heritage Steel

Ulf L

Omega
Hej
Säljer min fina Vulcain monopusher chrono. Uttagen 2015, det är en limiterad utgåva som är en reproduktion av samma klocka Real Madrid fick när de vann Spanska ligan 1934. Detta exet har nummer 69/1934 ;) Klockan är välskött och fri från repor/dings etc.
Urverket är Vulcain V-57 caliber, som är en modifierat La Joux Perret mono-pusher kronograf. Klockan mäter 42mm men bärs mindre enligt mig i alla fall.
Länk till reportage om klockan på Hodinkee:
https://www.hodinkee.com/articles/vulcain-introduces-the-50s-presidents-chronograph-heritage-a

Nypris är ca 45.000kr och man kan hitta den för mellan 42-46.000 på chrono24. Mitt pris (30.000kr) 27.000kr (fullset) inkl. värdefrakt eller byte upp eller ner. Kom med förslag. PM:a om ni vill ha mer info eller mer bilder.
Har även lagt in en jämförelsebild nu, eftersom de 2mm skillnad verkar vara en springande fråga ;)
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/ulf-l.17713/

Tack för annonsplats och ursäkta kassa bilder.
FullSizeRender 18.jpg

FullSizeRender 17.jpg

FullSizeRender 16.jpg

Skärmklipp 2016-01-20 19.51.49.png
 
Senast ändrad:
Topp