Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Waltham-klocka eftersökes!

Diskussion i 'Vintage' startad av Galaxy, 23 september 2013.

1. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Hej!

Jag letar efter en Waltham 25 jewels self-winding klocka, från 70-talet. Den kostade enligt uppgift, på den tiden, 30$.

Klockan i fråga används av karaktären Dexter Morgan i Dexter, och det är egentligen därför jag vill ha den. Jag hittar dock inte någon identisk på internet. Klockan ska vara silvrig, medan samtliga jag hittat på internet är guldiga, alternativt har de 17 juveler.

Så, vet någon vart jag kan hitta denna klocka, eller vet du någon som har en sådan? Kommentera gärna!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

3. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Jo, har sett den tråden. Såg att någon menade att det var fel klocka, men jag är relativt övertygad. Får leta vidare! :)

4. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Ingen här på KS som sitter med denna dinka? Är beredd att betala ursprungspriset flera gånger om!

5. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Vad ska du med en ful klocka som en psykopat i en serie haft till?

6. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

Äsch, den är ju cool (inte med flexlänken dock)! Samtidigt som jag hyllar (en utav) världens bästa tv-serier. :D

7. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jovisst är serien ok iallafall :)

eriksson850 och Galaxxy gillar detta.
  8. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Galaxxy gillar detta.
  9. Galaxy
    Trådstartare

Galaxy Friends of KS

10. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Haha, härligt! :) Säljaren skriver ju desutom att den har "Trevlig boett av gulmetall".

Skämt och sido så verkar det vara från samma tidsperiod (?) och med 25 juveler precis som den klocka du egentligen eftersöker... Har du tur kanske du kan fynda ett trasigt ex från tratten och sedan bara flytta över detta fungerande verk.

Galaxxy gillar detta.