Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Watch accuracy app

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Hr_Proos, 23 september 2015.

1. Hr_Proos
    Trådstartare

Hr_Proos Präst

För ett tag sedan köpte jag WatchAccuracy appen.
    http://virtualnanoapps.com/apps/watchaccuracy.html
    Men jag får den inte att fungera. Har provat med olika mikrofoner och utan dessutom, men jag får inte till det.
    Är det någon annan som använder denna app? Och fungerar den bra om den funderar?
    Kan det vara så att min lur är för gammal, iPhone 4S (nästan vintage ju)?

2. Hr_Proos
    Trådstartare

Hr_Proos Präst

Ekar av tomhet här inne!
    Ingen som har erfarenhet av denna app, eller andra för den delen? En app i stället för en timegrapher, vad använder ni som fungerar?

3. Starship

Starship Stadsbo

Jag testade ett par gratisappar till Android men fick inget att fungera. Jag försökte använda den inbyggda micken så det var kanske dömt att misslyckas? Det skulle vara intressant att höra någon som har hittat en fungerande setup.

eriksson850 gillar detta.
  4. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Vad är det för klocka du testar med? Jag tror att klockan måste ticka relativt högljutt för att de ska fungera väl, jag har aldrig fått det att fungera med någon av mina Rolexar eller Omegor.

5. Hr_Proos
    Trådstartare

Hr_Proos Präst

Har provat allt jag äger som tickar...den som tickar högst är nog Atlanticen, men inget resultat. Den tickar för övrigt nästan störande högt. För övrigt så hörs tickandet tydligt i hörlurarna om jag använder t ex aJays-hörlurar med mikrofon.
    IMG_1258.JPG

6. antonCq

antonCq Torpare

Jag har använder en Android app där man istället tar en bild av klockan vid två olika tillfällen under dagen och appen räknar då ut hur stor gångavvikelsen är. Funkar skitbra, det kanske finns något liknande för iOS

Hr_Proos gillar detta.
  7. Hr_Proos
    Trådstartare

Hr_Proos Präst

Har också sett någon sådan till iOS. Men jag vill ha en app som "lyssnar" på klockan och kan var till hjälp vid hobbyservice och ruckning.

8. Ruskprick

Ruskprick Friends of KS

9. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Testade alla möjliga appar till Android, men fick det aldrig att fungera särskilt bra. Beställde en timegrapher istället och har inte ångrat mig i efterhand.
    Kostar ju också bara runt 1500:-

Hr_Proos gillar detta.
  10. Hr_Proos
    Trådstartare

Hr_Proos Präst

Har nästan misstänkt att så är fallet...att det inte går att ersätta en timegrapher med en billig app. Jag säger det själv, -DUMSNÅL!

eriksson850 gillar detta.
  11. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Jag har inte fått det att fungera speciellt bra med appar iaf. :)

12. Hr_Proos
    Trådstartare

Hr_Proos Präst

Så, helt plötsligt så fungerar appen! Det va ju kul...eller? Nej, det är inget mästerverk till app precis! :wtf: Den kan på sin höjd ge en hint om hur klockan går. Och jag visste redan att Hjälmen gick ca +15 s/d. Har försökt att ha den till hjälp när jag ruckat några klockor, men nej den är inte mycket till hjälp.

Tips; köp inte denna app - köp ett nato för pengarna istället, en mycket trevligare upplevelse.
    IMG_1012.JPG

jabla gillar detta.
  13. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Timegrapher är en bra nördinvestering, gör regulering lättare än någon telefon.

Hr_Proos och eriksson850 gillar detta.