Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Watch Winder

Diskussion i 'Diskussion' startad av Biffbert, 17 februari 2015.

1. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Hallå där,
    Tänkte inkassera lite tips på Watch Winders om ni sitter inne på några, eftersom jag har för många klockor för att ha på mig samtidigt och tycker det är förjävla jobbigt att hålla på och ställa om dem när de stannar.
    Har tittat runt lite grann och ser ut som att man kan få en rätt hygglig modell för runt 2K med plats för 4 klockor, exempelvis:
    http://www.electronic-star.se/Watch...ur_i1207.htm?gclid=CN2b_uu56MMCFcPFcgodGhkAcA

Till min fråga: Är det nån modell man ska undvika eller nåt man behöver tänka på i förväg? Känns som att de verkar göra exakt samma sak allihop eller om jag är för dåligt insatt för att se nån skillnad kanske.

2. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Modalo timeless 225. Rotering av fyra klockor och plats för förvaring av ytterligare fem. Bra kvalitet och riktigt snygg. Beställs med fördel från tyska eBay..

image.jpg

3. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Biffbert gillar detta.
  4. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Bra recension för det första :D och den låter ju som att det gör sitt jobb, men jag behöver minst fyra platser med rotation dessvärre...

Jonte73 gillar detta.
  5. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Vet du om det är nån större skillnad mellan den och den jag länkade i inlägget? Skiljer en del i pris ser det ut som nämligen. Betalar ju gärna mer så länge man får nåt bättre för sina pengar dock :)

6. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Vet inte ärligt talat. Vet bara att jag är jäkligt nöjd med Modalon. Prisskillnaden behöver inte vara särskilt stor heller..

http://m.ebay.de/itm/361178757620?nav=SEARCH

7. KenKun

KenKun Biskop

Jag är också nöjd med min Modalo, den har dock bara plats för två klockor. Borde ha safe:at och köpt en större. Klockor är en drog... :)

8. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Har du lust att mäta kuddarna i denna? Har problem att hitta en winder som funkar med mina tunna handleder, utan att strecha sönder länken på klockorna..

9. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag var inne på Erikssons Ur i ett liknande ärende för ett par veckor sedan och dom avrådde mig från att köpa en winder för fler än en klocka då motorerna inte pallar med fler klockor än en i längden.

De kan ju dock ses som partiska då de istället rekommenderade deras single winders från Rapport. :)

10. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Haha ja det är just därför jag funderar på att köpa en med 6 platser nu istället :D

Jaså Tyskland levererar ser jag... Hittade en som hade 6 platser dock, känns nästan som ett mer safe bet eftersom jag köper nya på löpande band :D 2 Bananer kostade den rätt exakt

11. Båtkocken

Båtkocken Friends of KS

Från:
    Alberget 4A
    Är Ferocase något att hänga i granen?

12. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Hmm kan det vara så klena motorer i verkligen? Är ju inte i 100 knyck de ska snurra :pompus:

13. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

66x42 mm

14. k0ltrasten

Tänkte mig omkrets på själva kuddarna, eller misstolkar jag dig? :)

15. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

175 mm i omkr.

k0ltrasten gillar detta.
  16. k0ltrasten

Tack!

17. SLEEPY

SLEEPY Bonde

Från:
    Stockholm
    Tack för tipset!

M

18. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Ingen som vet en svensk hemsida som säljer winders? Jag letar efter en med två platser.

19. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

20. Andsan

Andsan Borgare

Från:
    Täby
    Är Ferocase något att hänga i granen?
    -----------------------------------------------------------------
    Enligt min erfarenhet så är de inte sämre än Modalo.
    Finns att köpa på tyska e-bay.

/Anders

21. Igge

Igge Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej,

Hur mycket låter en winder? Går den att ha i sovrummet utan att man gör sig osams med sambon?

/i

22. k0ltrasten

Varierar ganska kraftigt, man får vad man betalar för.

Inget jag hade placerat sidan om sängen iaf av de jag haft (Modalo tex)

23. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

24. ChazzReinhold

ChazzReinhold Stadsbo

Från:
    Skåne, Stockholm
    Finns det inga winders med ställbara kuddar?

25. Richispice

Richispice Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tror Rapport har en variant med ställbara kuddar. Fast den rymmer endast en klocka om jag inte minns fel.

ChazzReinhold gillar detta.
  26. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Bra fråga, har sökt en del (rätt effektivt under några dagar så absolut ingen allvetare) och har inte hittat nån som nämner ställbarhet i alla fall. Verkar vara nåt standardmått de flesta går på

27. ChazzReinhold

ChazzReinhold Stadsbo

Från:
    Skåne, Stockholm
    Är inte det sjukt konstigt? Man stretchar ju sönder länken liksom.

28. Biffbert
    Trådstartare

Biffbert Friends of KS

Jo det känns ju som att klockan kan lossna rätt lätt om storleken inte stämmer eftersom den snurrar... vet inte om det är några extra spännen på winders jämfört med vanliga klocklådor kanske

29. PetHel

PetHel Torpare

Jag har två som har fungerat bra. Bra alternativ om man vill ha någon som inte är i trä-look

30. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
Mårtenssons ur Brookfield